معاون حفاظت و بهره‌برداري از منابع آبي سازمان آب و برق خوزستان گفت: مجموع ذخاير سدهاي استان از جمله كارون، كرخه، مارون و جره 13 ميليارد و 952 ميليون مترمكعب و ميزان ورودي به اين سدها 291 مترمكعب در ثانيه است.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، فتح‌الله دهكردي عنوان‌كرد: همچنين ميزان برداشت آب براي مصارف كشاورزي از سدهاي استان 743 مترمكعب در ثانيه است.

وي افزود: وضعيت دخاير مخازن سدهاي كارون بزرگ كه شامل سد دز و سدهاي زنجيره‌اي رودخانه كارون مي‌باشند، 11 ميليارد و 255 ميليون مترمكعب است كه از اين مقدار 2 ميليارد و 244 ميليون مترمكعب مربوط به سد دز و مابقي مخازن سدهاي كارون 3 و 4 ، شهيد عباس‌پور، مسجدسليمان و گتوند عليا مي‌باشد.

معاون حفاظت و بهره‌برداري از منابع آب و سازمان آب و برق خوزستان ادامه‌داد: اين ميزان نسبت به سال‌گذشته حدود 2 ميليارد و 300 ميليون مترمكعب افزايش يافته است.

دهكردي تصريح‌كرد: در حال حاضر ورودي سدهاي كارون بزرگ 278 مترمكعب در ثانيه و تأمين آب از محل اين حوزه براي مصارف كشاورزي 626 مترمكعب در ثانيه است.

وي بيان‌كرد: ميزان ذخاير سد كرخه نيز يك ميليارد و 741 ميليون مترمكعب است كه در مقايسه با سال آبي گذشته 790 ميليون مترمكعب افزايش را نشان مي‌دهد. همچنين در حال حاضر ميزان ورودي به اين سد يك مترمكعب در ثانيه و ميزان خروجي نيز 43 مترمكعب در ثانيه است.

معاون حفاظت و بهره‌برداري از منابع آبي سازمان آب و برق خوزستان اظهاركرد: ذخاير آبي سد مارون 945 ميليون مترمكعب است كه نسبت به سال‌گذشته حدود 85 ميليون مترمكعب كاهش را نشان مي‌دهد. به دليل كشت زيادي كه در حوزه مارون انجام شد ميزان ورودي به اين حوزه 10 مترمكعب در ثانيه كاهش يافته و ميزان خروجي براي تأمين آب مورد نياز كشت محصولات كشاورزي 73 مترمكعب در ثانيه است./س
برچسب ها: ذخایر ، سد ، خوزستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.