برای فروش قانونی سوخت توسط مرزنشینان استان تاکنون 5700 لیتر سوخت به فروش رسیده است.

به گزارش گروه استان‌هاي باشگاه خبرنگاران، منطقه‌ی سیستان و بلوچستان، «رجبعلی شیخ‌زاده» در جلسه‌ی کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استاندار اظهار کرد: از سه ماه پیش تاکنون 3500 هزار لیتر سوخت توسط مرزنشینان از طریق بازارچه مرزی میلک هیرمند با سود یک میلیارد و 500 میلیون تومان واگذار شده است.

وی ادامه داد: از بازارچه‌ی کوهک سراوان نیز تاکنون 2204 لیتر سوخت با سود 951 میلیون تومان سوخت به فروش رسیده است

شیخ‌زاده با بیان این‌که از این به بعد باید سود حاصل از فروش قانونی سوخت به صورت ماهانه به مرزنشینان پرداخت شود، افزود: در شهرستان‌های هیرمند و سراوان که فروش‌ قانونی سوخت توسط مرزنشینان انجام شده‌ است باید به فوریت سود حاصل از اینکار پرداخت شود.

رییس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان اعطای نخستین مجوز فروش سوخت توسط مرزنشینان استان را مهم دانست و گفت: در خصوص ورود و خروج کالا‌ از توسط مرزنشینان نیز مجوز‌های کسب شده منتظر صدور کارت‌ هستیم، البته نزدیک به 159 هزار کارت در این مورد تحویل شده و بقیه هم صادر می‌شود.

يادآور مي‌شود: در این جلسه مقرر شد تا مدیریت بازارچه‌های مرزی استان شرایطی را ایجاد کند که هر یک از 7 بازارچه‌ی مرزی توان تبادل 50 درصد سهمیه‌های فروش قانونی سوخت استان را از طریق یک بازارچه داشته باشد، هم‌چنین فرمانداران جنوب استان با همکاری دریابانی و نیروی انتظامی برای جلوگیری از قاچاق سوخت کنترل‌ها را در این مناطق شدیدتر کنند.
منبع: ایسنا
برچسب ها: زاهدان ، سوخت ، مرزنشینان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.