مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی گفت: یازدهمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی از سری برنامه‌های یازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) شهریورماه در مشهد مقدس برگزار می‌شود.


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،سید سعید سرابی در جمع خبرنگاران گفت: جشنواره ملی خوشنویسی رضوی در دو بخش ویژه اساتید و مسابقه به مناسبت میلاد با سعادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و کریمه اهل‌بیت حضرت فاطمه معصومه (س) و همزمان با دهه کرامت در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

وی اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با سیره ائمه اطهار (ع) به‌ویژه امام رضا (ع) و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف امام رضا (ع) و کمک به انتشار گسترده‌تر این آثار را از اهداف این جشنواره دانست.

دبیر یازدهمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی گفت: نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ، ثلث و تحریری از رشته‌های این جشنواره و بیانات امام رضا (ع)، روایات، اشعار و مقالات مرتبط با امام رضا (ع) و دل نوشته، سفرنامه، وصف‌الحال، حدیث نفس و عرض حال هنرمند خطاب به امام رضا (ع) از موضوعات این جشنواره است.

وی مهلت ارسال آثار را 24 مردادماه عنوان کرد و افزود: اعلام نتیجه آثار 27 مردادماه و ارسال اصل آثار پنجم شهریورماه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی برگزاری نمایشگاه از آثار برگزیده جشنواره را از برنامه‌های جانبی جشنواره اعلام کرد و گفت: مراسم اختتامیه جشنواره 28 شهریورماه برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: یازدهمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی به همت معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و با همکاری بنیاد فرهنگی و هنری امام رضا (ع) دبیرخانه جشنواره ملی خوشنویسی رضوی خراسان‌رضوی، معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن خوشنویسان ایران شعبه مشهد، دفتر امور هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر در مشهد برگزار می‌شود.

برچسب ها: جشنواره ، خوشنویسی ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.