"آيت‌الله هاشمي رفسنجاني" عصر ديروز با معاون نخست وزير اوكراين ديدار و گفتگو كرد.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، "آيت‌الله هاشمي رفسنجاني" عصر ديروز در ديدار با" گريشنكو" معاون نخست وزير اوكراين و هيأت همراه وي، با بيان سوابقي از روابط ايران و كشورهاي تازه استقلال‌يافته در زمان فروپاشي شوروي، اظهار داشت: در دوره مسئوليت اجرايي‌ام، ارتباط بسيار خوبي با مجموعه كشورهاي مشترك‌المنافع، از جمله اوكراين داشتيم.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به چندين طرح و پروژه مورد علاقه مسئولان دو كشور، گفت: كشاورزي و صنعت زمينه‌هاي بسيار خوبي براي تعميق همكاري‌ها دارند و بايد در دوره جديد روابط دو كشور گسترش يابد.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني افزود: جمهوري اسلامي ايران هيچ محدوديتي براي گسترش روابط با اوكراين در ابعاد سياسي، اقتصادي و تجاري ندارد و بايد از ظرفيت‌ها در جهت روابط بيشتر بخش‌هاي دولتي و خصوصي دو كشور استفاده كرد.

در ادامه گريشنكو نيز با ابلاغ سلام‌هاي گرم مسئولان عالي‌رتبه اوكراين به آيت‌الله هاشمي رفسنجاني و تشكر از نقش وي در ايجاد ارتباط بين دو كشور، گفت: مردم و مسئولان اوكراين مي‌دانند كه ايران با برخورداري از فرهنگ و تمدني كهن و تاريخي در گذشته، چشم‌انداز بسيار درخشاني در آينده دارد.

معاون نخست وزير اوكراين با اشاره به اهميت امنيت غذايي در جهان معاصر براي كشورها، در پاسخ به اظهارات رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام براي تعميق همكاري‌هاي كشاورزي و صنعتي  تصريح كرد: دولت متبوعم آمادگي دارد تا در شرايط جديد سياسي ايران با همه ظرفيت‌ها براي همكاري دوجانبه تلاش نمايد.

وي تشكيل كميسيون همكاري مشترك را ضرورتي سياسي و اقتصادي دانست و خاطرنشان كرد: دولت و مجلس اوكراين آماده همكاري با ايران اسلامي در همه سطوح و زمينه‌ها هستند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار