امام جمعه پلدشت گفت: رمضان ماه وصل، از خویش جدا شدن و به خدا واصل شدن و برقراری پیوند با خالق است.

حجت‌الاسلام نقی دوزدوزانی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: حضرت یوسف به خواسته زلیخا تن نداد و با آن عظمت و بزرگی‌اش به ما درس چشم‌پوشی از خواهش‌های نفسانی را آموخت.

وی افزود: روزه یکی از عبادت‌های مهم و از ارکان دین اسلام است که در آیات قرآن و هم در احادیث و روایات ائمه توجه زیادی به روزه شده است، تا جایی که قضای آن را باید به جا آورد و هیچ کوتاهی در این مورد از کسی پذیرفته نیست.

دوزدوزانی افزود: حضرت علی (ع) روزه را اسبابی برای آزمایش اخلاص مردم عنوان می‌کنند و می‌فرمایند « خداوند روزه را برای آزمایش اخلاص مردم واجب فرموده است» که روزه در اخلاص عمل بسیار مؤثر است.

وی ادامه داد: در ایام سال، روزها و ماه‌های زیادی از قداست و ارزش والایی برخوردار هستند، که شاخص‌ترین آنها شب قدر است، شبی که ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فردی در آن نهفته شده است.

امام جمعه پلدشت با اشاره به اینکه قرآن یگانه معجزه جاوید پیامبر اعظم (ص) در شب قدر نازل شده است، خاطرنشان کرد: شب قدر از هزار ماه برتر است و فرشتگان برای تقدیر امور در شب قدر نازل می‌شوند.

دوزدوزانی تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) دهه آخر ماه مبارک رمضان را در مسجد اعتکاف می‌کرد، تا فیض اکمل را از شب‌های قدر و ماه مبارک رمضان کسب کند./س

برچسب ها: رمضان ، پلدشت ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.