عضو خبرگان رهبری با انتقاد از دامن زدن تفرقه و دشمنی در بین دو گروه در کشور گفت: دوستی بین اصلاح‌طلبان و اصولگرایان خط رهبری و پیروی از ولایت است

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد

 

آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی در همایش نقش تشکل ‌های مردمی در بیداری اسلامی اظهار داشت: کسانی که نسبت به مقوله امامت و رهبری غفلت کنند و بی توجه باشند قطعا شکست می‌خورند و این چیزی است که دشمنان را دلشاد می‌کند.

وی با اشاره به تحولات اخیر منطقه و موج بیداری اسلامی ادامه داد: در حال حاضر مصر و حکومت مرسی درگیر اختلاف است و قطعا به شکست ختم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اسلام ناب بر پیروی از امامت و ولایت تاکید دارد اضافه کرد: نمی‌توان اسلام را خواست اما با ولایت و رهبری و امامت در دین اسلام کاری نداشت زیرا انتخاب این نوع اسلام به شکست ختم می شود.

جریان مصر ریشه دیانتی دارد

عضو خبرگان رهبری به تشریح تحولات مصر پرداخت و عنوان کرد: رویدادها و جریانی که در مصر رخ داده است ریشه دیانتی دارد و به این شکل خودش را نشان داده است.

وی ادامه داد: اختلافات و دشمنی‌های کوچک کذشته به این دعوا و درگیری بزرگ منجر شده است که اگر از ابتدا راه ولایت و پیروی از رهبر و امامت را در پیش داشتند اینگونه نمی‌شد.

حائری شیرازی تصریح کرد: در شرایط فعلی مصر خشم به یکدیگر جای عشق و علاقه را گرفته و باعث این درگیری و دشمنی شده است.

مشکلات مصر پایان بیداری اسلامی نیست

وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: مصر اکنون در آستانه تجربه جدیدی قرار گرفته و با توجه به اینکه حکومت را بدون امامت در دست داشتند با عبرت از تجربیات و رویدادهای گذشته زمینه حکومت اسلامی با امامت فراهم خواهد شد.

حائری شیرازی افزود: دعوا و درگیری‌هایی که در مصر بروز کرده و ضعف و شدت می‌گیرد زمینه بیداری بهتر است و قطعا به ضرر مسلمین نخواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر پیروی از ولایت و امامت در دین اسلام  بیان داشت: دشمن به دنبال اختلاف در کشور ایران است تا به این شکل حکومت اسلامی را در این خطه نابود کند و به اهداف شوم خود برسد.

وی اضافه کرد: هرکسی که زمینه دوستی و اتحاد بین دو جناح اصلاح طلب و اصولگرا را رقم بزند پیرو خط رهبری و ولایت است و هرکسی که طعنه بزند و بخواهد به هر شکلی اختلاف ایجاد کند خط آمریکا و اسرائیل و انگلیس را دنبال می کند.

حائری شیرازی با تاکید بر اینکه نباید با اختلاف بین احزاب مسئله ولایتمداری را در کشور کمرنگ جلوه داد بیان داشت: برخی به دنبال این هستند تا بر اختلافات دامن زده و به نوعی در کشور اختلاف ایجاد کنند.

وی با انتقاد از برخی جراید در سطح کشور گفت: اینکه در برخی جراید در سرمقاله‌ها و یادداشت‌ها دشمنی دو گروه را قلم می زنند پیروی از خط امریکا و اسرائیل است و بارها تذکر نیز داده شده است./س

برچسب ها: احزاب ، مهم ، در ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.