مربی ارشد تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان گفت: در برخی اوزان برای شناخت ملی پوش اعزامی به رقابت های جهانی به یقین نرسیدیم به همین دلیل بین نفرات مورد نظر مجدد مسابقه انتخابی برگزار خواهد شد.

عبداله چمن گلی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران ضمن بیان این مطلب افزود: در وزن 60 کیلوگرم هم محمد نوربخش و هم عبدالمحمد پاپی عملکرد مناسبی در چند ماه گذشته داشته اند و برای شناخت فرنگی کار اعزامی به مسابقات جهانی 2013 تنها رقابت انتخابی می تواند گره گشا باشد، همچنین در وزن 66 کیلوگرم مهدی زیدوند جوان و با انگیزه، قهرمان آسیا و جوانان جهان است و از طرفی افشین بیابانگرد با تجربه در این مدت واقعاً روند روبه رشدی داشته که نمی توانیم از کنار اسم آنها به سادگی عبور کنیم و فکر می کنم در این وزن هم فقط مسابقه رو در رو می تواند گره کور را باز کند.

مربی ارشد تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در پاسخ به این سوال که آیا وزن کم کردن چند باره به فرنگی کاران آسیب نخواهد زد گفت: این مسابقات با چند کیلو ارفاق وزن برگزار می شود و طوری برنامه ریزی کردیم که در همان شرایط تمرینی این نفرات به مصاف هم می روند تا در نهایت با صلاحدید کمیته فنی کشتی گیر برتر راهی مسابقات جهانی بوداپست شود.

چمن گلی تصریح کرد: به هر حال باتوجه به این که فرآیند مسابقات انتخابی برای نخستین بار است که انجام می شود به طور حتم نواقصی هم دارد و به همین دلیل مجبور شدیم چند مرحله این رقابتها را برگزار کنیم اما مطمئن باشید در سال آینده روند اجرایی طور دیگری خواهد بود.

وی با بیان این که یک گام مثبت در جهت نهادینه شدن مسابقات انتخابی برداشته شده است تاکید کرد: در فرآیند رقابت های انتخابی امسال نقدهایی بر ما وارد شد که با قاطعیت عرض می کنم از تمامی انتقادات سازنده استقبال می کنیم اما توقع داریم که نکات مثبت هم دیده شود و دوستداران کشتی حمایت خود را از ما دریغ نکنند.

دارنده چندین مدال آسیا در ادامه عنوان کرد: در هرصورت بعد از المپیک به دلایل مختلف شش ماه را بدون برنامه از دست دادیم و همین موضوع هم باعث شد تا مسابقات انتخابی دیر برگزار شود وگرنه اعتقاد دارم این مسابقات باید 3 ماه قبل از میدان جهانی برگزار شود و بعد از آن نفرات اول تا سوم در تورنمنت های مختلف محک بخورند تا در نهایت یک کشتی گیر شش دانگ از هر جهت انتخاب و معرفی شود.

مربی ارشد تیم ملی کشتی فرنگی درباره رقابت انتخابی تیم ملی در وزن 120 کیلوگرم اظهار داشت: متاسفانه در این مسابقات دو کشتی گیر خیلی خوب این وزن یعنی بشیر باباجانزاده و امیر قاسمی منجزی حضور نداشتند، از باباجانزداه که مدت هاست بی خبرم و نمی دانم چرا در رقابت انتخابی شرکت نکرد اما قاسمی منجزی در تمرینات مصدوم شد و با تشخیص پزشک روی تشک حاضر نشد.

وی اضافه کرد: به هرحال امیر علی اکبری توانست یک دور همه حریفانش را با اقتدار شکست دهد و هر چند به دلیل آسیب دیدیگی از ناحیه زانو در مسابقه آخر حاضر نشد اما با توجه به فاصله ای که نسبت به سایر رقبا دارد جواز حضور در مسابقات جهانی را به دست آورد که امیدوارم پس از دو سال دوری از میادین خوشرنگترین مدال این رقابتها را که توانایی کسب آن را نیز دارد تصاحب کند./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار