صالحی طی تماسی با وزیر امورخارجه سودان پیام تشکر دکتر روحانی را به رئیس جمهور این کشور ابلاغ کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ صالحی طی تماسی با وزیر امورخارجه سودان پیام تشکر دکتر روحانی را به رئیس جمهور این کشور ابلاغ کرد.

وزير امور خارجه كشورمان يكشنبه شب در تماس تلفني با "علي كرتي" وزير امور خارجه سودان، ضمن بيان مراتب تشكر و تقدير حجت‌الاسلام و المسلمین دكتر حسن روحاني رئيس جمهوري كشورمان از عمر البشير، از بروز شرايطي كه منجر به عدم تحقق حضور رئيس‌جمهوري سودان در مراسم تحليف رئيس جمهوري كشورمان شد، ابراز تاسف کرد.

وي همچنين ابراز اميدواري كرد كه روساي جمهوري دو كشور به زودي از نزديك با يكديگر ديدار و گفتگو داشته باشند.

صالحي همچنين تاكيد كرد، جمهوري اسلامي ايران اقدام و عزم سودان براي حضور در مراسم تحليف را به مثابه حضور واقعي اين كشور در اين مراسم تلقي کرده و نسبت به اين موضوع قدردان است.

علي كرتي وزير امور خارجه سودان نيز ضمن تبريك انتصاب حجت‌الاسلام و المسلمین دكتر حسن روحاني بر اهتمام كشورش نسبت به حضور در مراسم انتصاب تحليف تاكيد و از بروز شرايطي كه منجر به فراهم نشدن حضور عمر البشير در اين مراسم شد، ابراز تاسف کرد.

وي همچنين ابراز اميدواري كرد كه روساي جمهوري دو كشور مذاكرات و گفتگوهاي خود را بطور حضوري در تهران و خارطوم دنبال کنند.

لازم به ذكر است كه بر اساس بيانيه صادره از سوي دولت سودان روز گذشته در جريان سفر عمر البشير رئيس جمهوري سودان به كشورمان به منظور حضور در مراسم تحليف رئيس‌جمهوري، عربستان سعودي اجازه عبور هواپيماي حامل رئيس جمهوري سودان را از فضاي اين كشور نداد كه در نتيجه هواپيماي ياد شده مجبور به بازگشت به خارطوم شد.   

انتهای پیام/
برچسب ها: صالحی ، وزیر ، امور ، خارجه ، سودان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار