حجت‌الاسلام والمسلمين دكتر حسن روحاني رييس جمهور اسلامي ايران در ديدار ميشل سليمان رييس‌جمهور لبنان، با وي با بيان اينکه جمهوري اسلامي ايران همواره خواستار توسعه هر چه بيشتر روابط با لبنان است، اظهار اميدواري کرد که مناسبات و همکاري‌هاي دو جانبه در آينده نيز از استحکام بيشتري برخوردار باشد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی در دیدار با میشل سلیمان رئیس جمهور لبنان که شامگاه یکشنبه برگزار شد، گفت: همکاری‌های ایران و لبنان در ایجاد صلح، ثبات و امنیت منطقه‌ای بسیار مهم است.

وی ایستادگی و مقاومت مردم لبنان در برابر تجاوز و اشغال را یکی از عوامل مهم علاقه ویژه مردم ایران نسبت به مردم لبنان توصیف کرد.

روحانی همچنین با قدردانی از حضور رئیس ‌جمهور لبنان برای شرکت در مراسم تحلیف این حضور را نشانه روابط دوستانه و برادرانه دو ملت و دولت دانست و ابراز امیدواری کرد روابط دو جانبه در عرصه‌های مختلف بیش از پیش توسعه یابد.

میشل سلیمان رئیس جمهور لبنان نیز در این دیدار با تبریک مجدد انتخاب روحانی به رئیس جمهوری اسلامی ایران روابط دو جانبه تهران - بیروت را خوب توصیف کرد و گفت: ایران در میان کشورهای منطقه نقش مهمی در حل و فصل مناقشات منطقه‌ای دارد.

وی با اشاره به سخنرانی روحانی در مراسم تحلیف در مجلس شورای اسلامی گفت: سخنان شما می‌تواند روشنگر راه مردم منطقه و قطعاً بابی برای گفت‌وگو در سطح منطقه باشد.

رئیس جمهور لبنان به‌منظور شرکت در مراسم تحلیف رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران که عصر امروز در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، به ایران سفر کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: دولت ، سیاسی ، ایران ، لبنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار