محمد حسین محمدزاده مدیر شبکه رادیویی قرآن اعلام کرد: موفقیت رسانه به تعامل با مخاطب و استفاده از اندیشه و سلیقه مخاطبان بستگی دارد که رادیو قرآن در این زمینه پیشگام و موفق عمل کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابظط عمومی رادیو قرآن, محمدحسین محمدزاده مدیر شبکه رادیوی قرآن در برنامه شهر قرآن در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در تشریح  فعالیت های رادیوقرآن در ماه مبارک رمضان گفت: رادیو قرآن سعی کرده در تمامی حوزه هایی چون هنر تلاوت, تفسیر, اندیشه و معارف و آموزش قرآن کریم و اطلاع رسانی و خبر و انعکاس فعالیت های قرآنی رنگ آمیری مناسبی در ماه مبارک رمضان داشته باشد.
 
وی ادامه داد: منویات رهبری مثل حفظ , تلاوت قرآن کریم, معرفی  نوجوانان قرآنی برای کشف استعداد و پرورش و تدبر در قرآن در برنامه های ماه مبارک رمضان شبکه رادیویی قرآن لحاظ شده است.

مدیر رادیو قرآن با اشاره به اجرا و برگزاری آئین اختتامیه طرح فراگیر "قرآن کتاب زندگی" بیان داشت: طرح فراگیر قرآن کتاب زندگی  بامحوریت  سوره حجرات, 40 آموزه اخلاقی را بیان کرد که خوشحالیم در سیزدهمبن دوره اجرای این طرح  در سی امین سال تاسیس رادیو قرآن 4 میلیون مخاطب با این طرح همراه شدند.

وی در ادامه بر اهمیت حضور خانوادگی در مباحث قرآنی تاکید کرد و گفت: زمانی که خانواده در یک فعالیت قرآنی شرکت می کند کودکان و نوج-وانان به حضور در این فعالیت ها ترغیب می شوند و در طرح "قرآن کتاب زندگی" بسیاری از شرکت کنندگان در بخش های مختلف  خانوداگی  شرکت کردندو همراه با این طرح آموزه های اخلاقی سوره حجرات را  مرور کردند.

محمدزاده با اشاره به نقش رسانه در ترویج فرهنگ قرآنی گفت: بنا بر توصیه مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر انس بیشتنر مردم  با قرآن رسانه های قرآنی  می توانند در انس مردم با قرآن و تحقق منویات رهبری سهم بسزایی داشته باشند.

وی ادامه داد: یکی از موفقیت های رسانه فضای تعاملی رسانه با مخاطب است که ضمن ارائه پیام به مخاطب از مشارکت مردم و نظران آنها استفاده کند و در این زمینه  رادیو قرآن بسیار موفق عمل کرده و تعامل خوبی با مخاطب دارد.

مدیر رادیو قرآن تصریح کرد:  یکی از برنامه های موفق و تعاملی رادیو قرآن در ماه مبارک رمضان " شهر قرآن " است که علاوه بر موقعیت جغرافیایی حضوردر نمایشگاه قرآن؛  مجله ای متنوع از جلوه های قرآنی را بیان کرده است.

وی با اشاره به تغیرر ذائقه رسانه ای و توجه به تخصص محوری در رسانه تاکید کرد: آینده رادیو در رادیو های تخصصی است که سلیقه مخاطب را پوشش دهند و رادیو تلاوت حاصل این نظر کارشناسی است و اگر بخواهیم این مساله را در رادیو های فوق تخصصی در آینده پژوهی ببینیم رادیو تفسیر و رادیو آموزش قرآنی نیز در حال طراحی و ارائه به سازمان است. /ص

برچسب ها: رادیو ، قرآن ، مخاطب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار