تلاش براي ثبت مشاعره به عنوان ميراث فرهنگي همكاري نكردن برخي از مديران اين سازمان مواجه شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران حاضر در محل نشست برنامه "مشاعره رمضاني" با حضور دكتر اسماعيل آذر مجري، امير حسين آذر تهيه كنندهف اسرافيل علمداري قائم مقام شبكه آموزش و محمدرضا پور حسن مدير روابط عمومي شبكه آموزش 13 مرداد در ساختمان شبكه آموزش برگزار شد.


در ابتداي اين نشست با قرائت چند آيه از كلام الله مجيد محمد رضا پور حسن مدير روابط عمومي شبكه با اشاره به اينكه مشاعره رمضاني قدمتي ديرينه دارد افزود: دست اندر كاران اين برنامه كه در زمان ها و مناسبت هاي مختلف ملي و مذهبي در حوزه شعر و ادبيات فارسي به برنامه سازي پرداخته اند همچنين دكتر اسماعيل آذر از پيشكسوتان ادبيات و از افراد برجسته شعر فارسي در اين حوزه مديريت مي كنند توانستند جايگاه خوبي را در ادبيات و شعر كشور ايجاد كنند.جايگاه خوبي را در ادبيات و شعر كشور ايجاد كنند.


دكتر اسماعيل آذر مجري برنامه "مشاعره" اظهار داشت: شاعراني چون فارابي، ابن سينا، رهبر كبير انقلاب و دكتر حداد عادل از بزرگان فرهنگي كشور هستند كه انقلاب ايران را به سمت انقلاب فرهنگي حركت دادند كه به طور قطع اين امرمي تواند تاثيرات بسزايي داشته باشد.
وي گفت: اين برنامه با همكاري علي دارابي معاون سيما و دكتر قاسمي مدير شبكه آموزش توانست به يك مشاعره ماندگار در ذهن مخاطب تبديل شود.


وي گفت: اگر اين برنامه با حمايت هاي آحاد كل كشور و قلم اصحاب رسانه تقويت شود نيز مي تواند به نوعي مؤلفه هاي ديگري را براي تنوع در ذهن مخاطب به ارمغان آورد.

وبيان كرد: من در طول همكاري با صدا و سيما به خواندن كتاب هاي بسياري پرداختم كه اين برنامه ماحصل همه آن چيزهايي است كه مي دانم.
امير حسين آذر تهيه كننده برنامه در ادامه اين نشست در خصوص تاريخچه برنامه مشاعره افزود: اين برنامه سابقه اي 20 ساله دارد كه حدود 16 سال در شبكه 1 و 2 توليد شد و 2سال با قوام، كيفيت و پيوستگي بالايي در شبكه آموزش شكل گرفت.


وي در ادامه افزود: ساختار برنامه "مشاعره" مسابقه گونه بود كه بعد از آن با ورود به شهرستان هاي مختلف شكل بصري برنامه را تغيير داريم.
همچنين اين برنامه را در كنار مقبره شاعران بزرگي چون حافظ، فردوسي كه به نوعي ميراث فرهنگي آثار تاريخي هستند را به تصوير بكشيم.
وي اظهار داشت: سعي كرديم اين برنامه به عنوان ميراث فرهنگي ثبت شود اما برخي از مديران سازمان ميراث اين موضوع را از دستور كار خود خارج كردند.

وي در خصوص اينكه درتوليد برنامه مشاعره به گونه هاي مختلف مشاعره چون عاشورايي، محرم، رمضان، رضوي و نوروزي پرداختيم افزود: در توليد هر كدام از برنامه هاي مناسبتي سعي كرديم ساختار موضوع و شكل هاي مختلف را با ويژگي هاي خاص خود به مخاطبان ارائه دهيم.
وي تاكيد كرد: اشعار پالايش شده را به صورت موضوعي (به عنوان مثال در ماه رمضان از واژه هايي چون كعبه، روزه، رمضان در اشعار بهره برديم) در اختيار مربيان قرار داديم كه اين امر كاري بسيار دشوار بود.

آذر بيان كرد: در اين نشست از عليرضا فرح جود كارگردان و طراح اين پروژه كه مدت 2 سال در برنامه همكاري داشت تاثيرات خاصي را در روند توليد برنامه احيا كرد تشكر مي كنم.

در پايان اين نشست دكتر اسماعيل آذر چند عنوان از كتاب هاي خود را از جمله شاهكارهاي ادبي جهان عبرتگاه تاريخ و شكوه عشق را به خبرنگاران هديه دادند. همچنين در حاشيه اين نشست كه يكي از آنها دانشجوي ترم 5 رشته حقوق بود و از بچگي علاقه زيادي به حفظ ادبيات داشتن به اجراي قطعاتي از اشعار رمضاني پرداخت./ ص
برچسب ها: مشاعره ، رمضانی ، آموزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار