حفاری های رژیم صهیونیستی در بیت المقدس و اطراف مسجد الاقصی به منظور یافتن آثار یهودیان در این شهر و اثبات ادعاهای اسرائیل درباره آن به رغم بی نتیجه بودن این حفاری ها، همچنان ادامه دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم ; حفاریهای اسرائیل در بخش قدیمی بیت المقدس و اطراف مسجد الاقصی به منظور اثبات ادعاهای اسرائیل درخصوص وجود آثار یهودیان در این شهر و اطراف آن ادامه دارد. 

سامی ابودیاب در گزارشی در این زمینه گفت از سال 1967 تاکنون هیچ زمانی جستجو و حفاری برای یافتن آثار مربوط به زمان معبد هیکل نخست، آن گونه که اسرائیلی ها ادعا می کنند، متوقف نشده است. حفاریهایی در روی زمین و شبکه تونل هایی در زیر آن نشانه قاطعی از تلاش برای یهودی سازی این شهر است. این اقدامات ستون های اصلی مسجد الاقصی و منازل نزدیک به عملیات حفاری را تهدید می کند. 

ناجح بکیرات مدیر مسجد الاقصی گفت: «جنگ حفاریها به جنگ بولدوزرها شبیه است. بولدوزرها در روی زمین منازل را ویران می کنند و حفاریها نیز آنچه را که در زیر زمین و درون شهر است ویران می کند. زیر شهر خالی شده است این تونل هایی که کنده می شود به خاطر چشم و ابروی ما حفر نمی شوند بلکه مشخصا اقدامی سیاسی و نژادپرستانه است. این تونل ها و کانال ها به یهودی سازی منجر می شود. آنها اقداماتی را برای منحرف کردن اذهان گردشگرانی که از سرزمین های اشغالی بازدید می کنند انجام می دهند و روایت اسرائیل از واقعیات را به آنها منتقل می کنند در حقیقت اقدام به شستشوی مغزی دیگران می کنند. تونل ها و کانالهایی وجود دارد که می خواهند از طریق آنها مسیرهایی را برای دسترسی امن به داخل مسجد الاقصی تامین کنند.»

گزارشگر شبکه در ادامه گفت اسرائیل معتقد است که تحکیم سلطه اش بر آنچه در دل زمین قرار دارد، این حق را به آن خواهد داد که در روی زمین هم مسلط شود. و به این ترتیب ابعاد دینی درگیری بر سر قدس را تقویت می کند و راه حل سیاسی برای آن را به امری محال تبدیل می کند.

جبرئیل بارکائی باستان شناس فلسطینی گفت: «به علت مخالفت اوقاف اسلامی، هیچ حفاری در صحن مسجد الاقصی صورت نگرفته است، از این رو هیچ دلیلی بر وجود هیکل اول و هیکل دوم وجود ندارد و حتی اگر حفاری برای یافتن چنین آثاری صورت بگیرد فرضیه یافتن نشانه ها و دلایلی درباره این هیکل به علت ارتفاع قبه الصخره بسیار ناچیز است. در قبه الصخره به علت ارتفاع صخره ها در این منطقه و طبیعت صخره ها هیچ زمینه یا قاعده ای برای حفاری به منظور یافتن هیکل در اینجا وجود ندارد. تناقضی آشکار در روایت ها از عملیات حفاری به دست می آید. دوره جستجو طولانی می شود و هنوز به هیچ شکل ملموسی بر وجود و آثار هیکل ادعایی دلالت نمی کند و این مسئله روایت اسرائیل در این زمینه را نفی می کند.

سامی ابودیاب در پایان گزارش خود گفت سخن گفتن از حفاری در اطراف مسجد الاقصی و در زیر ستون های آن مسئله تازه ای نیست. اسرائیل از هیچ تلاشی برای یهودی سازی این شهر مقدس و تغییر ویژگیهای آن به منظور قراردادن دیگران در مقابل عمل انجام شده فروگذار نمی کند.
برچسب ها: ادامه ، حفاری ، رژیم ، صهیونیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بینام
۱۰:۰۵ ۱۷ دی ۱۳۹۲
لعنه الله علیهم....
آخرین اخبار