افراد چاق برای کمک به کاهش وزن خود باید مصرف تخم مرغ و ناهای باگت را محدود کنند .

دکتر زهرا عبدالهی مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه  وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران با بیان این که افراد چاق با چند توصیه می توانند به کاهش وزن خود کمک کنند گفت: با استفاده از ميان وعده ها، تعداد وعده هاي غذا در روز را افزايش دهند و حجم هر وعده را كم كنند.ساعت ثابتي براي صرف غذا در وعده هاي مختلف در هر روز داشته باشندو مصرف قند و شكر و غذاهاي حاوي آنها مثل شيريني جات، شكلات، آب نبات، نوشابه ها، شربت ها و آب ميوه هاي صنعتي، مربا‌ و عسل  را بسيار محدود كنند.

وی ادامه داد:به جاي برنج و ماكاروني بيشتر از نان استفاده كنند.همه افراد به خصوص افراد چاق نان مصرفيشان باید  از انواع نان های  تهيه شده از آرد سبوس دار باشد و نانهاي فانتزي مثل انواع باگت و ساندويچي كمتر مصرف كنند.همچنین حبوبات پخته مثل عدس و لوبيا را بيشتر مورد استفاده قرار دهند.

عبدالهی با اشاره به این که شير و لبنيات مصرفي را حتما" از انواع كم چرب انتخاب كنندعنوان کرد:گوشت كاملا" لخم و مرغ و ماهي بدون پوست مصرف كنند.از مصرف فرآورده هاي گوشتي پرچرب مثل سوسيس، كالباس و همبرگر و كله پاچه و مغز خودداري كنندو به جاي گوشت قرمز، بيشتر از گوشت هاي سفيد، خصوصا" ماهي استفاده كنند.

وی اظهار کرد:مصرف تخم مرغ را محدود كنند.ميوه ها و سبزي ها را بيشتر به شكل خام مصرف كنندو  مصرف سالاد سبزيجات قبل يا همراه با غذا به این افراد توصيه می شود.به جاي آب ميوه بهتر است خود ميوه را مصرف كنند.غذاها را بيشتر به شكل آب پز، بخار پز، كبابي يا تنوري مصرف كنند.

مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت تصریح کرد:از مصرف انواع سس سالاد، كره، خامه، سرشير و پنيرهاي پرچرب خودداري كنند.مصرف دانه هاي روغني مثل گردو، فندق، بادام، تخمه، پسته و زيتون را محدود كنند.تنقلات كم ارزش يا پرچرب مثل آب نبات، شكلات، چيپس و امثالهم را به هيچ وجه مصرف نكنند.

وی خاطر نشان کرد:اضافه وزن و چاقي خطر ابتلا به فشارخون بالا، افزايش چربي هاي خون، ابتلا به بيماري هاي قلبي، ديابت و انواع سرطان را افزايش مي دهد./ع2
برچسب ها: تخم مرغ ، نان ، غذا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار