سه ماهه دوم سال 2013 به پایان رسید و کمپانی های بزرگ فعال در زمینه ی فناوری اطلاعات به ارائه ی گزارش مالی خود پرداختند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ سونی نیز با پایان سال 2012 میلادی و آغاز بهار امسال، در حال عبور از روزهای سخت خود و بازگشت به دوران سوددهی می باشد، در 3 ماهه ابتدایی 2013، این شرکت نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 13 درصد رشد عملیاتی داشته است و به سود عملیاتی 35 میلیون دلاری رسیده است، این در حالی است که در مدت مشابه در سال گذشته میلادی سونی نزدیک 248 میلیون دلار ضرر را تجربه کرده است.

البته میزان زیادی از این افزایش درآمد مدیون فروش اسمارت فون های اندرویدی این شرکت در قالب بخش ارتباطات و موبایل بوده است.

در بخش اسمارت فون نیز این شرکت توانسته 9.6 میلیون اسمارت فون اندرویدی را در این مدت به فروش برساند، که این عدد در سه ماهه اول 2013، 8.1 میلیون و در مدت مشابه در سال گذشته معادل 7.4 میلیون بوده که با رشد خوبی همراه بوده است. همچنین سود خالص سونی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 36.2 افزایش داشته که 14 درصد آن مدیون تغییر در نرخ برابری ین در مقابل دلار بوده است. و کمپانی ژاپنی سونی توانسته در کل حدود 3.92 میلیون دلار از این بخش کسب درآمد داشته اس.

یکی دیگر از منابع درآمدی سونی مربوط به حق مالکیت ها و اختراعات می باشد که از این نیز آورده ای معادل 71 میلیون دلار کسب شده است. در کل درآمد عملیاتی سونی در این دوره معادل 60 میلیون دلار بوده است که نسبت به ضرر 285 میلیون دلاری سال گذشته پیشرفت خوبی به حساب می آید.


برچسب ها: سونی ، مالی ، سه ماهه ، گزارش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار