بروز خونمردگي روي پوست علل مختلفي دارد براي آشنايي با اين دلايل اين گزارش را تا پايان بخوانيد.

محمد رضواني متخصص پوست و مو در كفتگو با خبرنگار  علمي باشگاه خبرنگاران با بيان اينكه خون مردگي آمدن خون به داخل ميان پوست است گفت: فرد در مواجه با يك جسم سخت در بافت زيرين سطح پوست رخ مي دهد و معمولا يك رنگ آبي بنفش دارد.

وي در ادامه گفت: يكي از دلايل ايجاد خون مردگي در پوست استفاده از داروهاي ضد انعقاد خون از جمله وارفارين براي بيماران قلبي است كه با كوچكترين ضربه ممكن است كبودي در زير پوست رخ دهد.

دكتر رضواني همچنين افزود: حالت ديگر در افراد مسن است كه به علت ترد و شكننده شدن جدار ديواره عروق صورت مي گيرد كه اين افراد نيز در ضربه هاي بسيار مختصر دچار خون مردگي مي شوند.

اين متخصص پوست و مو همچنين تصريح كرد: استفاده از كرتن خوراكي يا موضعي مي تواند باعث نازكي پوست و ترد شدن عروق و ايجاد خون مردگي شود.

وي همچنين اظهار داشت: بيماري هايي داريم كه اين بيماري ها حالت كبودي و خون مردگي را داشته و اصطلاحا تحت عنوان التهاب اطراف عروق نام برده مي شود كه مي تواند صرفا التهاب عروق پوستي باشد و يا جزئي از بيماري هاي سيستميك باشد و گاها مي تواند بيماري خطرناكي باشد و درمان جدي داشته باشد.

اين متخصص پوست و مو با بيان اينكه در حالت ساكشن و يا ايجاد فشار منفي روي پوست ممكن است كبودي را داشته باشيم تشريح كرد، در حالت حجامت كردن نيز ممكن است اين كبودي ها گاهي در اطراف محل رخ مي دهد.

وي در ادامه افزود: كمبود ويتامين C و K نيز از علل ديگر خونمردگي پوست است.

وي در پايان با بيان اينكه بسته به علت كبودي درمان متفاوت است تاكيد كرد: اگر خونمردگي به طور ناگهاني به وجود آمد بيش از يك هفته طول كشيد حتما به پزشك مراجعه كنيد./ع2
برچسب ها: پوست ، کبودی ، مسن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار