رئيس‌جمهور با اشاره به مشكلاتي كه کشورهاي منطقه‌ با آنها مواجه هستند، گفت: اگر فاصله‌اي بين کشورهاي منطقه وجود دارد وظيفه ديني و سياسي حکم مي‌کند براي رفع اين فاصله‌ها تلاش شده و روابط صميمانه‌اي بين دولت‌ها و ملت‌هاي منطقه ايجاد شود.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، حجت‌الاسلام و المسلمين دكتر روحاني پيش از ظهر امروز (يکشنبه) در ديدار "شيخ صباح خالد الصباح" معاون نخست وزير کويت با وي با تاکيد بر اينکه جمهوري اسلامي ايران خواهان گسترش روابط با كشور دوست و برادر کويت است، گفت: مسائل پيش روي ارتقاء سطح روابط دو کشور بايد هر چه سريع‌تر حل و فصل شود و دولت جمهوري اسلامي ايران، براي گسترش مناسبات دوجانبه تلاش خواهد داشت.
 
رئيس‌جمهور با اشاره به مشكلاتي كه کشورهاي منطقه‌ با آنها مواجه هستند،افزود: منطقه‌اي که کشورهاي ما در آن قرار دارد، منطقه‌اي بسيار مهم است که البته در سالهاي اخير شاهد درگيري و اختلافات متعددي بوده و لذا ضرورت دارد همه کشورها براي ايجاد روابط مستحکم بين خود تلاش کنند تا در آينده هرگز شاهد جنگ، درگيري و خشونت نباشيم.
 
دکتر روحاني اظهار داشت: اگر فاصله‌اي بين کشورهاي منطقه وجود دارد وظيفه ديني و سياسي حکم مي‌کند براي رفع اين فاصله‌ها تلاش شده و روابط صميمانه‌اي بين دولت‌ها و ملت‌هاي منطقه ايجاد شود.
 
رئيس‌جمهور تاكيد كرد: اگر صميميت بين کشورهاي منطقه برقرار شده و ساز و کارهاي امنيتي مورد توافق مستقر شود، هيچ توجيهي براي حضور کشورهاي خارجي در منطقه وجود نخواهد داشت.
 
وي تصريح کرد: وقتي اختلاف و مشکل وجود داشته باشد، بيگانگان با حضور در منطقه از همه طرفين اختلاف به نفع خودشان استفاده مي‌کنند که اين به زيان کشورهاي منطقه است.
 
"شيخ صباح خالد الصباح" معاون نخست‌وزير کويت نيز در اين ديدار ضمن ابلاغ پيام تبريک امير و نخست وزير کشورش به مناسبت انتخاب و آغاز به کار حجت‌الاسلام و المسلمين دکتر روحاني به عنوان رئيس جمهوري اسلامي ايران گفت: امير کويت علاقه بسياري براي حضور شخصي در مراسم آغاز به کار دولت جمهوري اسلامي ايران داشت، اما مراسم تشکيل دولت و مجلس جديد که امروز در کويت برگزار مي‌شود، مانع از اين شد که بتواند به ايران سفر کند، اما اصرار دارد که حتما با جنابعالي در تهران ملاقاتي داشته باشد و ضمنا چشم‌ انتظار ديدار با شما در کويت نيز هست.
 
شيخ صباح خالد الصباح اظهار داشت: اظهارات و ديدگاه‌هاي حضرتعالي باعث ايجاد فضايي مثبت در منطقه شده که لازم است از اين فضا براي تقويت امنيت و ثبات منطقه و افزايش سطح همکاري‌هاي دوجانبه و منطقه‌اي بهره کافي گرفته شود و کويت روي حکمت، توانمندي‌ها و تجربيات شخص جنابعالي و ديدگاه‌هاي راهبردي شما درباره مسائل منطقه‌اي حساب ويژه‌اي مي‌کند.
 
معاون نخست‌وزير کويت براي شرکت در مراسم تحليف دکتر روحاني که عصر امروز (يکشنبه) در مجلس شوراي اسلامي برگزار مي شود به ايران سفر کرده است.
انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار