رئيس‌جمهور قزاقستان در ديدار رئيس‌جمهور کشورمان با بيان اينكه استفاده از انرژي هسته‌اي حق همه ملت ها و كشورهاست ، گفت: معتقديم نبايد به بهانه موضوع هسته‌اي، مردم ايران تحت فشار قرار داشته باشند و بايد اين مسائل از طريق راه حل‌هاي ديپلماتيك حل و فصل شود.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران حجت‌الاسلام و المسلمين دکتر حسن روحاني ظهر يکشنبه در ديدار نورسلطان نظربايف رئيس‌جمهور قزاقستان با وي، روابط دو کشور را مثبت ارزيابي و تصريح كرد: انشاءالله در دولت جديد جمهوري اسلامي ايران شاهد روابط بهتري ميان تهران و آستانه خواهيم بود.
 
رئيس‌جمهور اظهار داشت: توسعه روابط اقتصادي ايران و قزاقستان در مجموع موضوعي مهم بوده و اگر در اين مسير مشكلاتي نيز وجود دارد بايد با كمك يكديگر در جهت رفع آنها تلاش كنيم.
 
دکتر روحاني احداث راه آهن ميان سه كشور ايران، تركمنستان و قزاقستان و اتصال كشورهاي منطقه به آب‌هاي جنوبي ايران از اين طريق را موضوعي حائزاهميت دانست و بر ضرورت رسيدن به توافق براي رفع موانع موجود در مسير تكميل اين پروژه تاكيد كرد.
 
رئيس‌جمهور قزاقستان نيز در اين ديدار ضمن تبريك پيروزي دكتر روحاني در انتخابات رياست جمهوري بر روابط رو به رشد و ضرورت توسعه بيش از پيش مناسبات دو کشور تاكيد كرد و گفت: جمهوري اسلامي ايران كشوري بزرگ در منطقه است و ما به عنوان همسايه آن همواره خواهان قدرتمند بودن ايران هستيم.
 
نورسلطان نظربايف با بيان اينكه استفاده از انرژي هسته‌اي حق همه ملت ها و كشورهاست تصريح كرد: معتقديم نبايد به بهانه موضوع هسته اي مردم ايران تحت فشار قرار داشته باشند و بايد اين مسائل از طريق راه حل هاي ديپلماتيك حل و فصل شود.
 
رئيس‌جمهور قزاقستان براي شرکت در مراسم تحليف دکتر روحاني که عصر امروز (يکشنبه) در مجلس شوراي اسلامي برگزار مي شود به ايران سفر کرده است.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار