وزیر امور خارجه سریلانکا که به منظور شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده است، روز یکشنبه با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد .

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، پروفسور پیرس وزیر امور خارجه سریلانکا که به منظور شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده است، روز یکشنبه با علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد .

صالحی در این ملاقات با اشاره به قدمت روابط دو کشور، اظهار داشت: مناسبات سیاسی تهران– کلمبو با توجه به ریشه‌های مشترک دو کشور نزدیک و دوستانه و لازم است این روابط خوب به حوزه‌های دیگر همکاری از جمله تجاری و اقتصادی نیز توسعه یابد.

وی با اشاره به همکاری‌ها و مبادلات دو کشور در حوزه‌های انرژی، چای و فعالیت‌های شرکت‌های ایرانی در انجام پروژه‌های ساخت سد، برق، امور زیرساخت‌ها، صنعت و دارو، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای ارائه خدمات فنی – مهندسی اعلام داشت .

صالحی ابراز اطمینان کرد با استقرار دولت جدید، دور جدیدی از روابط میان دو کشور آغاز خواهد شد .

وی همچنین به رایزنی‌های خوب و سازنده دو کشور درخصوص مسائل منطقه‌ای و
بین‌المللی و ضرورت افزایش این تماس‌ها اشاره کرد .

وزیر امور خارجه سریلانکا نیز در این ملاقات با اشاره به سابقه طولانی روابط دو کشور، مناسبات سیاسی فیمابین را الگو و عالی توصیف کرد و گفت: ما برای همکاری‌های اقتصادی دو کشور اهمیت ویژه‌ای قائل هستیم و لذا روابط خوب سیاسی دو کشور باید به همکاری‌های اقتصادی و تجاری نیز تسری یابد.

وی با اشاره به سوابق خوب جمهوری اسلامی ایران در حوزه فنی – مهندسی، به تشریح برنامه‌های اقتصادی، عمرانی و صنعتی کشورش بویژه در مناطق روستایی پرداخت و علاقمندی سریلانکا برای همکاری نزدیک با ایران در زمینه‌های بازسازی زیرساخت‌ها، راه آهن، انرژی، برق، پروژه‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری را خاطرنشان کرد.

وزیر امور خارجه سریلانکا ابراز امیدواری کرد، اجلاس آتی کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور هرچه سریعتر برگزار شود .

انتهای پیام/

برچسب ها: ایران ، سریلانکا ، صالحی ، دیدار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار