عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: روز حقوق بشر اسلامي، روز بزرگداشت ارزشهاي انساني و ديني است كه به همین دلیل ما ايرانيان بايد اصول و قواعد آن را به روشني تبيين و در جهان گسترش دهيم.

"احمد بخشايش" نماينده مردم اردستان در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، با اشاره به فرارسیدن سالروز حقوق بشراسلامي و كرامت انساني گفت: حقوق بشر اساسی‌ترین و ابتدایی‌ترین حقوقی است که هر فرد به طور ذاتی، فطری و به صرف انسان بودن از آن بهره‌مند می‌شود .

وي با اشاره به طرح ادعای دفاع از حقوق بشر از سوي كشورهاي استكباري  وغربي تصريح كرد: حقوق بشر واژه‌اي زيبا و انساني است كه كشورهاي غربي از آن استفاده ابزاري  كرده و در موارد مختلفي از اين واژه به نفع اهداف استعمارگرايانه خود بهره‌برداري مي‌كنند.

نماينده مردم اردستان افزود:  همهٔ افراد فارغ از عواملی چون نژاد، ملیت، جنسیت و... در برخورداری از این حقوق با هم برابر و یکسانند وهيچ كسي بر ديگري در اين زمينه برتری ندارد.

بخشايش تاكيد كرد: به رسمیت شناختن منزلت ذاتی و حقوق یکسان و انتقال‌ناپذیر همه آحاد بشري،اساس آزادی، عدالت و صلحي است كه اسلام پيوسته به آن تاكيد داشته و دارد.

وي تصريح كرد: حقوق بشر اسلامي مبتني بر كلام وحي و قرآن كريم مدون شده و اين در حالي است كه در برخي كشورهاي اسلامي نظير عربستان، بحرين و... اين حقوق رعايت نمي‌شود چراكه سردمداران اين كشورها خودفروخته جهان غرب هستند.

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در پايان خاطرنشان كرد: روز حقوق بشر اسلامي بزرگداشت ارزشهاي انساني و ديني است كه ما ايرانيان بايد اصول و قواعد آن را به روشني تبيين کرده و در جهان گسترش دهيم.

انتهاي پيام/

برچسب ها: حقوق بشر ، غرب ، اسلام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار