نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان جذب سالانه یک میلیون گردشگر در اصفهان طی ۱۰ سال آینده راخواستار شد.

 

سید کریم داودی، در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، روند حرکتها و اقدامات عمرانی و سخت افزاری در کلان شهر اصفهان را مثبت و قابل تقدیر بیان کرد و گفت: در برنامه ریزی های شهری باید پویایی اقتصاد شهری و افزایش درآمد مردم مورد توجه قرار گیرد و تدابیر لازم اندیشده شود.

وی به رشد فزاینده فارغ­التحصیلان جویای کار در دانشگاه ها و مراکز عالی اشاره کرد و افزود: توسعه اقتصاد در کلان شهر اصفهان به صنعت، کشاورزی و گردشگری وابسته است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بارگذاری بیش از حد صنعت در این شهر و آلودگی های زیست محیطی ناشی از این بارگذاریها و کمبود آب در بخش کشاورزی عملاً توسعه در این بخشها را غیر ممکن کرده است تصریح کرد: بهترین راهکار برای پویا کردن اقتصاد کلان شهر اصفهان توسعه صنعت گردشگری در این کلان شهر است .

وی از وجود جاذبه های گردشگری منحصر به فرد در اصفهان و پتانسیل های بالقوه در این بخش خبر داد و تعدادگردشگران این شهر را سالانه یکصد هزار نفر بیان کرد و گفت: اقدامات اصولی در جهت توسعه صنعت گردشگری در کلان شهر اصفهان و جذب سالانه یک میلیون گردشگر تا ۱۰ سال آینده ضروریست.

داودی با بیان اینکه تا کنون برای عملیاتی کردن توسعه صنعت گردشگری در اصفهان اقدامی صورت نگرفته و در حد شعار بوده است اظهار امیدواری کرد در چهارمین دوره از شورای اسلامی شهر اصفهان کمیسیونی تحت عنوان کمیسیون جذب گردشگری تشکیل و بخش توسعه گردشگری در اولویت برنامه های این شورا قرار گیرد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان، تشکیل معاونت یا مدیریت در بخش گردشگری در شهرداری اصفهان را ضروری بیان کرد و سرمایه گذاری و اختصاص بودجه سالانه در این زمینه را خواستار شد و گفت: مسئولان شهرداری باید اعتباراتی در بودجه سال آینده شهرداری برای بخش گردشگری پیش­بینی کنند.

وی برنامه­ریزی و حمایت مسئولان استان و شهر اصفهان در جهت توسعه صنعت گردشگری در کلان شهر اصفهان را ضروری بیان کرد و افزود: دایر کردن خطوط هوایی، تشکیل شورای هماهنگی گردشگری، ایجاد آژانسهای مسافرتی و تورهای گردشگری بهترین راهکار برای توسعه صنعت گردشگری در این کلان شهر است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان توسعه صنعت گردشگری و جذب سالانه یک میلیون گردشگر را باعث رونق صنایع دستی، پویایی اقتصاد شهری، اشتغال زایی و رفع مشکل بیکاری بیان کرد و از مسئولان رسانه ها و جراید خواست برای توسعه صنعت گردشگری و پویایی اقتصاد شهری اصفهان و فراهم شدن بسترهای لازم در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نکنند./س


برچسب ها: اصفهان ، شورای ، اسلامی ، شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.