سارق حرفه ای خودرو، هنگام فرار از دست ماموران همدست خود را زیر گرفت و کشت.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران؛ ساعت 1 و 30 دقیقه 20 اردیبهشت ، مأموران کلانتري 126 تهرانپارس هنگام گشت زني در خيابان 164 به يک دستگاه خودرو پژو پارس با دو سرنشين جوان مشکوک شده که با وجود دستور مأموران به خودرو ، راننده پژو اقدام به فرار کرده و با سرعت از محل متواري شد .

در تعقيب و گريز گشت کلانتري ، راننده پژو پارس پس از تصادف با چندين خودرو به قصد فرار از دست مأموران وارد کوچه هاي منطقه تهرانپارس شده و سرانجام وارد يک کوچه بن بست شد .
يکي از سرنشينان پژو از خودرو به بيرون پريده اما زمانيکه قصد متواري شدن را داشت بر روي زمين افتاده و در همیِن زمان راننده پژو که کماکان قصد داشت تا متواري شود ، به صورت دنده عقب اقدام به زير گرفتن همدست خود کرده و از محل متواري شد .

مأموران کلانتري با مشاهده صحنه زير گرفته شدن يکي از سرنشينان پژو ، از ادامه تعقيب و گريز با خودرو پژو پارس نقره ای منصرف شده و بلافاصله از طريق مرکز پيام موضوع را به اورژانس اعلام و با حضور امدادگران در محل مشخص شد که فرد مصدوم به نام سعيد 22 ساله در همان محل فوت کرده است .

از سوی دیگر ساعت 2 و 30 دقیقه بامداد 20 اردیبهشت یکی از شهروندان با مرکز فوريت هاي پليسي 110 تماس گرفته و اعلام کرد که يک دستگاه خودرو پژو پارس ، در حاليکه شيشه هاي در جلوي آن شکسته و آثار ناشي از تصادف نيز بر رو آن وجود دارد ، به صورت رها شده در مقابل در منزلش واقع در خيابان فرجام _ خيابان باقري رها شده است . بلافاصله گشت کلانتري 136 فرجام در محل حاضر و در بررسي مشخصات خودرو اعلام شد که خودرو مذکور داراي سابقه تعقيب و گريز با گشت کلانتري 126 تهرانپارس بوده و يکي از سرنشيان آن در حين فرار ، توسط خودرو پژو زير گرفته شده و در دم فوت کرده است .

با تشکيل پرونده مقدماتي با موضوع "فوت مشکوک" و به دستور قاضي روشن ، بازپرس شعبه سوم دادسراي امور جنايي تهران ، پرونده برای رسيدگي تخصصي در اختيار اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت .

با آغاز رسيدگي به پرونده ، کارآگاهان با مراجعه به محل سکونت سعيد - مقتول - در خيابان پيروزي به تحقيق از خانواده او پرداختند. در تحقيقات مشخص شد که خانواده سعيد از يک هفته قبل در مسافرت بوده و سعيد در طي اين مدت به تنهايي در منزل بوده است .

در ادامه تحقيقات و با انجام اقدامات پليسي ، هويت يکي از دوستان سعيد به نام "محمد . ز" 22 ساله شناسايي شد و در بررسي سوابق محمد مشخص شد که وي يکي از مجرمان سابقه دار در زمينه سرقت به ويژه سرقت اتومبيل از نوع "پژو پارس" است که آخرين بار اواخر سال گذشته توسط پايگاه ششم پليس آگاهي و به همراه گروهي از سارقان خودرو دستگير شده و به دهها فقره سرقت اتومبيل اعتراف و روانه زندان شده بود. او به تازگي و با تأمين قرار قانوني از زندان آزاد شده بود .

با شناسايي هويت "محمد . ز" ، کارآگاهان با شناسايي محل سکونت وي در بلوار ابوذر به اين محل مراجعه و در ادامه تحقيقات متوجه شدند که "محمد" همزمان با مرگ سعيد متواري شده است .
با توجه به سوابق متعدد "محمد . ز" در ارتکاب جرايم مختلف سرقت اتومبيل ، سرقت از داخل خودرو ، کيف قاپي و ... ، وي به عنوان يکي از مجرمان سابقه دار منطقه به صورت کامل از سوي پايگاه ششم پليس آگاهي و کلانتري 121 سليمانيه مورد شناسايي قرار گرفت و همزمان با رسيدگي به پرونده در اداره دهم ، دستگيري محمد در دستور کار آنها قرار گرفت تا در صورت مشاهده وي بلافاصله اقدام به دستگيري وي کنند .

سرانجام 24 تیر مأموران کلانتري 121 سليمانيه هنگام گشت زني در خيابان کريم شاهان ، "محمد . ز" را سوار بر يک دستگاه خودرو پرايد سفيد رنگ شناسايي کردند. با اطلاع از تحت تعقيب قرار داشتن وي ، بلافاصله خودرو پرايد را متوقف و "محمد . ز" را دستگير و در اختيار پايگاه ششم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار مي دهند .

"محمد" در همان مراحل اوليه تحقيقات ، به سرقت خودرو پژو پارس اعتراف و اعلام کرد که به همراه سعيد اقدام به سرقت خودرو پژو پارس کرده و در زمان تعقيب و گريز نيز هدايت خودرو را در اختيار داشته است اما در ادامه مدعي شد که وي دخالتي در مرگ سعيد نداشته و سعيد بر اثر برخورد با خودرو گشت کلانتري فوت کرده است. ادعاي محمد در خصوص بيگناهي در مرگِ "سعيد" در شرايطي توسط وي مطرح شده بود که بر اساس اظهارات صريح و کامل شاهدان صحنه فرار ، ماشين گشت پليس به هيچ عنوان برخوردي با سعيد نداشته بود.

محمد که در برابر دلايل ، مدارک و اظهارات شاهدان چاره اي جز اعتراف نداشت ، در اعترافات خود به کارآگاهان گفت : در داخل خانه سعيد بوديم که تصميم گرفتيم بيرون رفته و يک پژو سرقت کنيم . در خيابان نيروي هوايي يک دستگاه پژو ديدم . پياده شدم و در آنرا باز کردم . داخل ماشين نشسته و خودرو را روشن کرده و به همراه سعيد حرکت کرديم . سعيد در خيابان تهرانپارس پشت فرمان پژو نشست و در حال عبور از مقابل خودرو سمند پليس بوديم که ناگهان سعيد هل شد و ماشين را خاموش کرد . سعيد دوباره ماشين را روشن کرد و در حال حرکت بوديم که با يکديگر جابجا شديم . در همين زمان ، در حاليکه ماشين گشت پليس به ما مشکوک شده و به ما دستور ايست داد. من نیز به حرکت ادامه داده تا رسيديم به يک بن بست . سعيد از ماشين پياده شد و من هم از روي ترس دنده عقب گرفتم .در ماشين به سعيد برخورد کرد و سعيد زير ماشين رفت و چون ترسيده بودم ، به سرعت فرار کردم . خودرو را چند کوچه پائين تر رها کردم و به شهرستان رفتم و بعد از مدتي به تهران برگشتم .

سرهنگ کارآگاه آريا حاجی زاده ، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ با اشاره به اعتياد شديد متهم به مصرف موادمخدر از نوع شيشه گفت : با توجه به اعترافات صريح متهم ، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس پرونده صادر و متهم برای انجام تحقيقات تکميلی در اختيار اداره دهم ويژه قتل پليس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

برچسب ها: سارق ، خودرو ، کشت ، مرگ ، آگاهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار