حجت‌الاسلام و المسلمين دکتر حسن روحاني رئيس‌جمهور با نخست وزير سوريه ديدار و گفتگو کرد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست‌جمهوري، حجت‌الاسلام و المسلمين دكتر حسن روحاني رئيس‌جمهور پيش از ظهر امروز يكشنبه در ديدار "وائل الحلقي" نخست وزير سوريه با بيان اينكه ما همواره ملت سوريه را به عنوان دوست و برادر خود تلقي كرده و خواهيم كرد، گفت: جمهوري اسلامي ايران از حضور تروريستي و دخالت‌هاي خارجي در سوريه ناراحت بوده و آن را محكوم مي‌كند.
 
رئيس‌جمهور همچنين با تشكر از پيام بشار اسد رئيس‌جمهوري سوريه بر توسعه و گسترش روابط دو کشور در بخش‌هاي مختلف تاکيد کرد.
 
"وائل الحلقي" نخست وزير سوريه نيز در اين ديدار ضمن تبريك انتخاب دكتر روحاني به عنوان رئيس جمهوري اسلامي ايران و تسليم پيام كتبي بشار اسد رئيس جمهوري كشور متبوعش به وي اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران در انتخابات اخير ثابت كرد كه كشوري دموكراتيك و رو به رشد است.
 
نخست وزير سوريه همچنين با اشاره به روابط دوستانه ايران و سوريه خواستار تعميق و گسترش بيش از پيش مناسبات دو كشور شد.
 
وي ضمن ارائه گزارش مفصلي از روند تحولات سوريه به رئيس جمهوري اسلامي ايران از تلاش‌ها، پشتيباني‌ها و كمك‌هاي دولت و ملت ايران در جهت حل و فصل مناقشات در اين كشور تقدير و خواستار استحكام روابط همه جانبه با جمهوري اسلامي ايران شد.
 
نخست‌وزير سوريه براي شرکت در مراسم تحليف دکتر روحاني که عصر امروز (يکشنبه) در مجلس شوراي اسلامي برگزار مي شود به ايران سفر کرده است.
انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار