رئيس‌جمهور کشورمان با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران خواستار توسعه روابط با همه كشورهاي آمريكاي لاتين است، گفت: خوشبختانه روابط دو كشور در مجامع بين‌المللي از جمله در سازمان ملل و آژانس بين‌المللي انرژي اتمي همواره فعال بوده است.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، حجت‌الاسلام و المسلمين دکتر حسن روحاني رئيس‌جمهور صبح امروز (يکشنبه) در ديدار معاون رئيس جمهوري کوبا با وي با اشاره به اينكه جمهوري اسلامي ايران خواستار توسعه روابط با همه كشورهاي آمريكاي لاتين است، گفت: خوشبختانه روابط دو كشور در مجامع بين‌المللي از جمله در سازمان ملل و آژانس بين‌المللي انرژي اتمي همواره فعال بوده است.
 
دكتر روحاني همچنين روابط اقتصادي ايران و كوبا را مهم توصيف كرد و اظهارداشت: جمهوري اسلامي ايران در صدد توسعه روابط با كشور كوبا است.
 
رئيس‌جمهور همچنين با تشكر از تبريك مقامات بلند پايه كوبا از جمله رئيس‌جمهور اين كشور به مناسبت انتخابات رياست جمهوري ايران ، حضور معاون رئيس‌جمهور كوبا در تهران را در جهت توسعه روابط دوجانبه مفيد ارزيابي كرد.
 
معاون رئيس‌جمهور كوبا نيز در اين ديدار با ابلاغ بهترين سلام‌هاي گرم ملت و رئيس‌جمهوري كشورش به دولت و ملت ايران و دكتر روحاني، روابط دو كشور ايران و كوبا را بسيار عميق و دوستانه دانست و اظهار اميدواري كرد كه مناسبات و همكاري‌هاي كوبا با دولت جديد ايران بيش از پيش توسعه يابد.

معاون رئيس‌جمهور كوبا براي شركت در مراسم تحليف دكتر روحاني كه امروز امروز (يكشنبه) در مجلس شوراي اسلامي برگزار مي شود، به ايران سفر كرده است.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار