يك حقوقدان گفت: حقوق بشر همواره از موضوعاتی بوده که کشورهای استعمارگر و صاحب قدرت از آن به عنوان حربه‌ای برای سلطه بر کشورهای دیگر در طول تاریخ استفاده کرده‌اند، اما حقوق بشر اسلامي همواره به دنبال كرامت انساني است.

"عباس رستمي" در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران،‌ با اشاره به اینکه 14 مرداد به عنوان روز حقوق بشر اسلامی نام‌گذاری شده است، اظهار داشت: حقوق بشر اسلامی که معیارهای آن را دین اسلام تعیین می‌کند تاکید برحفظ کرامت واقعی انسان‌ها بوده و دين و مذهب افراد و اينكه از چه قشري باشند مهم نيست.

وی با تاكيد بر اينكه معیارهای حقوق بشر از سوی غرب تعيين مي شود افزود: اين در حالي است كه غرب خود ذره‌اي به حقوق بشر احترام نگذاشته و همواره بر نقض حقوق افراد قدم برداشته است.

اين وكيل دادگستري دفاع از مظلومان و محرومان جهان و مبارزه با استعمار را هدف اصلی حقوق بشر اسلامی خواند و گفت: اسلام به دنبال کرامت انسان است و براي به تحقق رسيدن حق تمامي انسان‌ها تلاش مي‌كند.

رستمي با تاکید بر توسعه طلبی و قدرت طلبی سران تاسيس حقوق بشر گفت: تا زمانی که سران غرب به توسعه طلبی و قدرت طلبی خود ادامه می‌دهند، حقوق بشر معنا ندارد در حاليكه حقوق بشر اسلامي كوشيده معيارهاي حق را از باطل جدا كرده و همواره براي آزادي انسان كه حق مسلم تمامي افراد دنياست جنگيده است.

وي تصریح کرد: آن‌ها خود به جنايت در دنيا مي‌پردازند و پس از آن از همه سیستم‌های حقوق بشر که در دست خودشان است استفاده می‌کنند و به دنبال حقوق بشر هستند اعلامیه می‌دهند، محکوم می‌کنند و سر و صدا ایجاد می‌کنند که حقوق بشر در حال پایمال شدن است.

اين حقوقدان با بيان اينكه حقوق بشر همواره از موضوعاتی بوده که کشورهای استعمارگر و صاحب قدرت از آن به عنوان حربه‌ای برای سلطه بر کشورهای دیگر در طول تاریخ استفاده کرده‌اند، خاطرنشان كرد: سعادتمندي افراد در سايه حقوق بشر اتفاق مي‌افتد و ممنوعیت استعمارگری و حق مبارزه با آن یا حق مقابله با تجاوز به حیات انسان و نیز حق زندگی در محیط پاک و دور از مفاسد اخلاقی و داشتن امنیت دینی علاوه بر امنیت‌های مربوط به جان و خانواده و ناموس از بركات حقوق بشر اسلامي است.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار