دولت آمریکا برای جبران ناتوانی نظامی خود به ارتکاب جنایات جنگی علیه غیرنظامیان متوسل شده ارتش آمریکا بزرگترین قاتل زنان، کودکان، سالخوردگان و امدادگران است رفتار نسنجیده و بچه گانه این کشور، مردم آمریکا را در سراسر جهان منفور ساخته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه تحلیلی "اینفورمیشن کلیرینگ هاوس" در مقاله‌ای به قلم دکتر "پل کریگ روبرتز" می‌نویسد: در حالیکه واشنگتن کنترل خود را بر کشورهای دنیا از دست می‌دهد و کشورهایی چون ونزوئلا، بولیوی، اکوادور و حالا نیز روسیه از خواسته‌هایش تخطی می‌کنند، کاخ سفید و کنگره با اقدامات و سخنان نسنجیده و کودکانه خود، باعث شرمساری مردم آمریکا شده‌اند.

*** اوباما از پوتین انتظار دارد که او نیز مانند خودش قوانین را زیر پا بگذارد
از آنجایی که اوباما طبق معمول مانند بوش، قوانین و قانون اساسی آمریکا را نقض می‌کند، کاخ سفید هم در حقیقت انتظار دارد که پوتین، رئیس‌جمهور روسیه نیز از قوانین بین المللی و قانون اساسی روسیه سرپیچی کرده و تصمیم اداره مهاجرت روسیه در مورد اعطای پناهندگی به اسنودن را نادیده گرفته و وی را به واشنگتن تحویل دهد.
دولت آمریکا از روسیه توقع دارد که اسنودن را به آمریکا تحویل دهد. واشنگتن درست مانند پسر بچه‌ای دو ساله قادر به درک این نیست که خواسته‌‌هایش بر قوانین بین المللی و روال قانونی در داخل هر کشور، ارجحیت ندارد. 
سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که اوباما، احتمالا با لغو دیدار خود از موسکو در ماه آینده، پوتین را مجازات کند. بعید به نظر می‌رسد که این کار کوچکترین اهمیتی برای پوتین داشته باشد.

*** اعضای مجلس نمایندگان و سنای آمریکا نیز به نوبه خود موجبات شرمساری و سرافکندگی مردم آمریکا را فراهم می‌کنند
رهبران روسیه آموخته‌اند که هیچ اهمیتی به سخنان رئیس‌جمهور آمریکا ندهند. کلینتون،‌ بوش پدر و بوش پسر و رئیس‌جمهور فعلی، تمام توافقنامه‌هایی را که ریگان و گورباچف به آن دست یافته بودند، نقض کردند. چرا باید رئیس‌جمهور روسیه، کشوری که با قانون اداره می‌شود،‌ بخواهد با یک مستبد و دیکتاتور ملاقات داشته باشد؟
اعضای مجلس نمایندگان و سنای آمریکا نیز با پیشی جستن از کاخ سفید در رفتارهای نسنجیده،‌ به نوبه خود موجبات شرمساری و سرافکندگی مردم آمریکا را فراهم می‌کنند. طبق گزارشات خبری، اعضای کنگره نسبت به اقدام اخیر روسیه شدیدا واکنش نشان داده و تهدید کردند که این اقدام پیامدهایی جدی بر روابط آمریکا و روسیه بر جای خواهد گذاشت. این عکس العمل حاکی از غرور و گستاخی بیش از حد واشنگتن است. آنها طوری وانمود می‌کنند که انگار این روسیه است که باید نگران عواقب این اقدام بر روابط دو کشور باشد و واشنگتن نباید نگران این مسئله باشد. 

*** کنگره آمریکا با وجود عصبانیت از برنامه جاسوسی، به دنبال مجازات اسنودن است
کنگره از سویی به خاطر برنامه جاسوسی آژانس امنیت ملی ــمخصوصا در مورد کنگره ــ عصبانی است و از سوی دیگر تلاش می‌کند تا از برنامه جاسوسی این آژانس دفاع کند. 
کنگره آمریکا با وجودی که به خاطر مسئله جاسوسی ــکه کنگره را نیز شامل می‌شود ـــ شدیدا خشمگین است، اما قصد دارد که ادوارد اسنودن، این قهرمان دلیر را که آنها را درباره برنامه جاسوسی مطلع کرده است، شدیدا مجازات کند. این نشان دهنده حماقت تاریخی دولت آمریکا است.
تنها عده‌ای معدود از جناح راست بر این باورند که جاسوسی از مردم آمریکا برای امنیت این کشور لازم و ضروری است. آژانس امنیت ملی آمریکا با تمام اعضای مجلس نمایندگان و سنا سخت مبارزه و آنها را تهدید خواهد کرد؛ اما همین تهدید، خود به تنهایی موجب ایجاد محدودیت برای آژانس امنیت ملی خواهد شد یا حداقل امیدواریم که این اتفاق رخ دهد. اگر این کار خیلی زود صورت نگیرد، آژانس امنیت ملی آمریکا فرصت این را خواهد داشت تا وارد عمل شده و این عده را ترسانده و به تلاش‌هایی که برای جلوگیری از فعالیت این آژانس فریب کار صورت می‌گیرد، پایان دهد.

*** آمریکا برای جبران ناتوانی نظامی خود به ارتکاب جنایات جنگی علیه غیرنظامیان متوسل شده است
آمریکا در آستانه فروپاشی اقتصادی قرار دارد. این به اصطلاح «ابرقدرت»، این نهاد ورشکسته، پس از 8 سال تلاش ناکام برای اشغال عراق، مجبور است خاک عراق را ترک کند. این ابر قدرت پس از گذشت 11 سال، مغلوب عده‌ای از طالبان شد و در حال حاضر، با وجود احساس شرمندگی سعی در سرپوش گذاشتن بر این قضیه دارد.
آمریکا برای جبران ناتوانی نظامی خود به ارتکاب جنایات جنگی علیه غیرنظامیان متوسل شده است. ارتش آمریکا بزرگترین قاتل زنان، کودکان، سالخوردگان و امدادگران است. نهایت کاری که این «ابرقدرت» قادر به انجام آن است، پرتاب کردن موشک‌ از هواپیماهای بدون سرنشین به خانه‌های روستایی، کلبه‌های گلی، مدارس و مراکز پزشکی است.

*** واشنگتن وجهه مردم آمریکا را در داخل و خارج از این کشور تخریب کرده است
رفتار نسنجیده و بچه گانه واشنگتن، مردم آمریکا را در سراسر جهان منفور ساخته است. آنهایی که می‌دانند باید از این استبداد روزافزون فرار کنند، از اینکه هر کجا که به دنبال پناهندگی باشند، به آنها به چشم جانورانی موذی نگاه می‌کنند که از کشوری بسیار منفور به آنجا آمده‌اند و قصد جاسوسی دارند، مطلع هستند؛ از این رو این افراد در خطر انتقام جویی دیگر کشورها علیه اعمال بي‌رحمانه و قساوت آمیز اخیر دولت آمریکا قرار دارند. واشنگتن وجهه مردم آمریکا را در داخل و خارج از این کشور تخریب کرده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا ، تخریب ، وجهه ، منفور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار