رییس هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران با اشاره به نقش مهم بخش خصوصی در راستای حل مشکلات، بر ضرورت تعیین تعریف مناسب از این بخش و مشخص کردن مصادیق آن تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، سید علی صدری با بیان این مطلب گفت: در این راستا بنگاه های اقتصادی و تولیدکنندگانی که بدون استفاده از رانت و بااستفاده از راهکارهای اقتصادی در جای تولید هستند باید مورد حمایت دولت قرار گیرند.

وی تاکید کرد: بها دادن به بخش خصوصی یعنی استفاده از نظرات فعالان این بخش تصمیم گیری ها و مشورت گرفتن از آنها در حوزه تخصصی خود که برای پیشبرد اهداف کشور باید از اولیوت های تولید استفاده کرد.

صدری درباره دیگر اولویت های حوزه صنعت و معدن اظهار کرد: تثبیت و حتی کاهش نرخ ارز و تورم، احیای شورای گفت و گو با نمایندگان بخش خصوصی واقعی، افزایش حمایت بانک ها از واحدهای تولیدی و توجه به شایسته سالاری در به کارگیری نیروهای دولتی، از جمله مسائل مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: دولت می تواند با قطع یارانه نقدی و ارائه کارت های اعتباری به مردم ،آنها را به خرید تولیدات داخلی تشویق کند که در این صورت از تولیدکنندگان نیز حمایت کرده است.

رییس هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران ، کمبود نقدینگی، عدم ثبات نرخ ارز و اعمال تحریم ها را از اصلی ترین چالش های پیش روی حوزه صنعت دانست و خاطرنشان کرد : مهم ترین کار دولت جدید بازکردن فضای تعاملات بین المللی و بهبود وضعیت تولیدکنندگان برای تولید بیشتر و بهتر است.

انتهای پیام/
برچسب ها: بخش خصوصی ، اقتصاد ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار