"مجدالدين معلمي" با اشاره به انتخاب "علي جنتي" به عنوان وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گرايش‌هاي فرهنگي در دولت يازدهم را مهم تلقي كرد.

"مجدالدين معلمي" معاون امور كتاب و كتابخواني و معاون توسعه فرهنگي كتابخانه‌هاي عمومي تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبيات باشگاه خبرنگاران در خصوص فعاليت‌هاي فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در دولت دهم گفت: در مورد فعاليت فرهنگي در دولت دهم به حوزه فرهنگ مانند عرصه هاي ديگر نيز نگاه جهادي بايد داشت. 

وي ادامه داد: در دولت دهم در حوزه گسترش فيزيكي تعداد كتابخانه‌ها و در كليه شاخصه ها و زير ساخت‌هاي فرهنگي توسعه قابل توجهي داشته‌ايم رئيس دولت دهم توانست در تمامي عرصه ها تحرك و انقلابي ايجاد كند. 

"معلمي" با اشاره به نقدي بر فعاليت‌هاي فرهنگي دولت دهم عنوان كرد: تنها جريان مورد نقد دولت گذشته پررنگ بودن گرايش عمراني نسبت به گرايش هاي فرهنگي و محتوايي در توليدات فرهنگي بود و اين به طور قطع خوب نبود چرا كه فرهنگ و به سرعت زير‌ساختي بيشتري پيش مي‌رفت و حركت متفاوت و نويني كه شاخص باشد صورت نگرفت. 

معاون توسعه فرهنگي كتابخانه‌هاي عمومي تهران اظهار داشت: طبيعي است كه هر چه به سوي فرهنگ برويم متوليان امر حضورشان بيشتر در حوزه فرهنگي لمس مي‌شود متوليان هر چه تمركز بيشتري در عرصه‌هاي فرهنگي داشته باشند به طور قطع زير‌مجموعه‌ كاري را نيز تحت تاثير خود قرار مي‌دهند.

وي در خصوص انتخاب "علي جنتي" به عنوان وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي آينده هر چند كه جناب "علي جنتي" سوابق سياسي شان و بيش از سوابق فرهنگيشان است ولي بايد به انتخاب رئيس‌جمهور  آينده احترام گذاشت و سعي مي‌كنيم كه نه بر حسب پيش‌داوري‌هاي شخصي بلكه از روي سوابق فعاليتي عملكرد كاري وي را در آينده مشاهده كنيم./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار