کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: کارشناسان پیچ امین ادوله را در بهبود و توانایی دستگاه گوارش و ترشح شیره معده، تقویت مویرگ‌ها و محافظت از بدن مفید می دانند.

نقشی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرگاران تبریز، افزود: گل، غنچه و ساقه آن قسمت اصلی پیچ امین الدوله استفاده دارویی دارد.

وی تشریح کرد: عُصاره به دست آمده از این گل موجبات برطرف شدن سرفه های مزمن، آسم و اختلالات تنفسی میسر می شود.

نقشی از درمان وَرم چشم با استفاده از پیچ امین الدوله گفت وادامه داد: چای این گیاه زخم، ورم چشم، گلو و سینه را برطرف می کند.

کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: با استفاده از روغن این گیاه درمان گلودرد، لکه های پوست و جوش های دور از انتظار نخواهد بود.

وی با اشاره به مزایای دَم کرده این گیاه دارویی اظهار داشت: دَم کرده تهیه شده از برگ های این گیاه که خاصیت ضدعفونی کننده دارد، به عنوان غِرغِره و دهان شویه برای بهداشت دهان به کار برده می شود.

کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی افزود: با دارا بودن محتوای بالای ویتامین ث و ب گیاه بسیار سودمندی در رژیم غذایی است.

نقشی ازبین بردن شکنندگی مو را با پیچ امین الدله امکانپذیر دانست و  تاکید کرد: برای از بین بردن خشکی و شکنندگی مو و نرم کردن مو کمی روغن این گل را به شامپو و یا نرم کننده دیگر اضافه کنید/س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.