مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از میزبانی این‌ استان ‌در شهریور امسال ‌برای دومین جشنواره سراسری «میلاد سرخ» خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / «منصور شرفی»، تصریح کرد: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، سازمان امور سینمایی کشور و اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، در راستای ترویج و تحکیم فرهنگ دینی با رویکرد و پاسداشت مقام شامخ حضرت سیدالشهدا(ع) و اصحاب و یاران باوفایش، نسبت به برپایی دومین جشنواره‌ی سراسری‌ میلاد سرخ‌ در استان اردبیل اقدام کرده است.

وی گفت: این دوره از جشنواره‌ی سراسری میلاد سرخ، روزهای 5 تا 7 شهریورماه در دو بخش رقابتی فیلم‌های کوتاه در حوزۀ داستانی، مستند، پویانمایی و مسابقه‌ی فیلم بلند در حوزۀ داستانی و در قالب(ویدئویی) در شهر اردبیل برگزار می‌شود.

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، موضوعات آثار مورد پذیرش دومین جشنواره‌ی ‌میلاد سرخ را فیلم‌های مرتبط با سُنن ائمه‌ی معصومین و امامزادگان(ع) به‌ویژه حضرت امام حسین(ع) برشمرد و افزود: سیر و سلوک، جشن و اعیاد و مجالس، پاسداشت و سوگ(آیین عزاداری، معرفی بارگاه و هنرهای مرتبط با آن، آداب زیارت، نذر و...) و رهروان(یادبود شهدا و صالحان) از محور‌های اصلی جشنواره میلاد سرخ است.

شرفی با بیان این‌که فیلم‌های ارسالی به دبیرخانه این جشنواره باید تولید سال 90 به بعد بوده یا در دوره‌ی اول جشنواره‌ی «میلاد سرخ» شرکت نکرده باشند و در قطع بتاکم، دی. وی، دی. وی. کم، اچ. دی تولید شده باشند، اظهار کرد: تاکنون 300 اثر هنری به دبیرخانه این جشنواره از نقاط مختلف کشور ارسال شده است‌.

دبیر دومین جشنواره‌ی دوسالانه‌ی فیلم میلاد سرخ برگزاری آیین نکوداشت و تقدیر از هنرمندان را از برنامه‌های این جشنواره موضوعی برشمرد و افزود: دبیرخانه‌ی این جشنواره با معرفی داوران جشنواره برای برگزاری بهتر جشنواره، خود را آماده می‌کند/س‌.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.