رییس اتاق بازرگانی اردبیل، گفت: مرز مشترک ایران و جمهوری آذربایجان یک ظرفیت ویژه برای فعالیت‌های تجاری محسوب می‌شود و باید تدابیر و تمهیدات لازم برای توسعه روابط اقتصادی بین دو کشور اندیشیده شود.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / حسین پیرمؤذن در نشست با جمعی از تجار و بازرگانان ایران و آذربایجان در اردبیل از راه‌اندازی مرکز تجاری ایران در باکو خبر داد و افزود: برای توسعه روابط اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان باید تدابیر لازم و ویژه اندیشیده شود.

وی به اهمیت مرز مشترک ایران و جمهوری آذربایجان در مبادلات تجاری اشاره کرد و افزود: استان اردبیل دروازه کشورهای آسیای میانه است و از موقعیت و شرایط استثنایی برای فعالیت‌های اقتصادی با آن کشور برخوردار است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل با اشاره به اینکه 90 درصد صادرات استان اردبیل به جمهوری آذربایجان صورت می‌گیرد، گفت: راه‌اندازی مرکز تجاری ایران در باکو و همچنین تأسیس دفتر شورای مشترک بازرگانان دو کشور در باکو می‌تواند زمینه را برای توسعه اقتصادی بین استان اردبیل و جمهوری آذربایجان هموارتر کند.

پیرمؤذن اضافه کرد: بخش خصوصی برای ساخت و راه‌اندازی مرکز تجاری و نیز دفتر شورای مشترک بسیار مصمم است و انتظار داریم بخش دولتی نیز در این زمینه تلاش مضاعف داشته باشد.

وی مشکلات عدیده تجار ایرانی در اخذ ویزا مشکلات سیستم بانکی، عدم امکان جابه‌جایی ارز و قوانین دست و پا گیر برای صادرات و مبادلات تجاری را از جمله عوامل بازدارنده در توسعه و رونق تجاری بین دو کشور عنوان کرد.

وی گفت: برای رشد مناسب در فعالیت‌های اقتصادی باید دو کشور شرایط و تمهیدات لازم را برای تجار و بازرگانان فراهم کنند/س.

برچسب ها: اردبیل ، توسعه ، روابط ، اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.