دانشمندان به تازگي دريافته اند که تغييرات جوي در سطوح بسيار بالاي اتمسفر زمين به ويژه در فضاي کشور انگلستان باعث تغييرات آب و هوايي بي سابقه در اين کشور شده است.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران؛ براساس تحقيقات جديد، موج جديد گرما که در کشور انگلستان در سال جاري بي سابقه خوانده  شده است مي‌تواند به خاطر تغييرات شديد آب و هوايي در لايه هاي بالايي اتمسفر صورت گرفته باشد.

گفتني است يکي از تغييرات آب و هوايي نوظهور به وجود آمدن سيل هاي فراون در فصل زمستان بوده است که به خاطر تغيير در ويژگي هاي رودخانه هاي اتمسفري ars به وجود امده است.

بررسي ها نشان ميدهند ars يا همان رودخانه هاي اتمسفري به مناطق محدودي از جو گفته مي شود که محتواي جريان بالايي از رطوبت مي باشد که سبب بروز بارندگي هاي مداوم و شديد در مناطق تحت پوشش از جمله اواسط عرض جغرافيايي کشور انگلستان مي شود.

محققان علوم فضايي با بررسي تغييرات اين لايه خاص از اتمسفر زمين در فاصله سال هاي 2009 تا 2012 دريافته اند که ميزان زياد آلاينده هاي زيستي تاثيرات مخربي بر روي اين لايه داشته و سبب افزايش بارندگي ها و سيل هاي نا به هنگام شده است.

دانشمندان پديده گرم شدن کره زمين را در افزايش ميزان رطوبت موجود در اين لايه بسيار موثر و مخرب دانسته اند که سبب افزايش تغييرات "آب و هوايي شديدتري در "آينده خواهد شد./ح

برچسب ها: آب وهوا ، سیل ، رطوبت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار