آموزش گام به گام Adobe Photoshop CS6؛ ساخت والپیپر نکسوس۷

دریچه فناوری اطلاعات می خواهد امروز در آموزشی ساخت پس زمینه نکسوس7 را در نرم افزار Adobe Photoshop آموزش دهد.

در این گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران به آموزش گام به گام ساخت والپیپر نکسوس۷ پرداخته است.



مثل همیشه کار را با ساختن یک داکیومنت جدید شروع می کنیم. ۱۹۲۰px در ۱۲۰۰px اندازه ای هست که من انتخاب کردم. با استفاده از ابزار Paint Bucket Tool (میانبر G) لایه background را به رنگ #۲۴۲۶۷۸ در بیاورید.



یک لایه ی جدید ایجاد و یک براش "گرد و نرم" را انتخاب کنید.



با استفاده از این براش قسمت های بالا سمت راست و پایین سمت چپ تصویر را رنگ کنید. رنگ مشکی را برای براش انتخاب کنید و میزان opacity را ۱۵% در نظر بگیرید تا خیلی کم رنگ باشد.



حالا می خواهیم تا با ابزار Ellipse Tool (میانبر U) تعدادی دایره ایجاد کنیم و رنگ آن هم #FF6C00 باشد.



حالا در قسمت لایه ها مقدار Fill را برای این لایه ۱۳% در نظر بگیرید. بعد روی لایه دابل کلیک کنید تا پنجره ی blending options باز شود تا یک drop shadow هم به آن اضافه کنیم. تنظیمات drop shadow را در تصویر زیر دارید:



نتیجه ی کار تا به اینجا این شده:



حالا با زدن Ctrl+J می توانید از لایه ی دایره یک کپی بگیرید و بعد با زدن Ctrl+T یا همان free transform سایز دایره را کوچک تر کنید. دقت کنید که دایره ها باید هم مرکز باشند. البته به سلیقه شماست، می تواند هم مرکز نباشد. ولی اگر خواستید که هم مرکز شوند وقتی که دارید دایره را کوچک می کنید کلید های Alt و shift را هم زمان نگه دارید تا هم دایره بودن آن ها حفظ شود و هم، هم مرکز بودن آن ها.



دوباره یک لایه ی جدید بسازید و دوباره همون براش "گرد و نرم" را انتخاب کنید.



این بار با استفاده از رنگ #FEAC00 و میزان opacity 40% برای براش سعی می کنیم تا یک کم به رنگ دایره ها رنگ و لعاب بدیم. در تصویر می بینید که کجاها کار شده:



blend mode این لایه را overlay قرار بدید تا نتیجه ی کار این شکلی شود:



دوباره از همان ابزار Ellipse برای دایره کشیدن استفاده می کنیم. مراحل کار دقیقا به همان صورت دفعه ی قبلی هستند و فقط با این تفاوت که جای دایره ها فرق می کند. (یعنی هم مرکز بودن تغییر کرده) و رنگی که استفاده می کنیم #FFCDCD هست و از همه مهم تر این که opacity را این دفعه ۱۰% در نظر می گیریم.



حالا اگر می بینید که لایه ها خیلی شلوغ شده می توانید لایه ها را گروه بندی کنید. مثلا لایه های ارغوانی رنگ را انتخاب کنید (که می توانید با نگه داشتن کلید Ctrl یکی یکی آن ها را انتخاب کنید) و بعد کلید های Ctrl+G را بزنید که در یک گروه قرار بگیرند. می توانید اسم هم برای گروه بذارید این دفعه برای اینکه رنگ این دایره ها را یک جا عوض کرده باشیم یک روش دیگر را به کار می گیریم. مقدار fill این گروهی که ساختیم را ۰% (صفر درصد) بگذارید. چون قرار هست gradient ovelay را از داخل blending options این گروه فعال کنیم. برای این کار بعد از صفر کردن مقدار fill گروه روی گروه مورد نظر دابل کلیک کنید و gradient overlay را انتخاب کنید و تنظیمات زیر را برای آن در نظر بگیرید:‌

لطفا توجه کنید که این بار به دایره ها drop shadow ندادیم. چون اگه این کار را بکنید و بعد fill لایه ها رو صفر کنید و بعد gradient overlay را به گروه بدید، نتیجه آن چیزی که می خواهید نخواهد شد....



روی نوار رنگی در قسمت gradient کلیک کنید تا رنگ های گرادیانی را که لازم هست خودمان تنظیم کنیم. شماره رنگ ها در تصویر زیر هستند:‌



نتیجه ای که داریم این خواهد بود:‌



حالا وارده قسمت ماسک این گروه می شویم. برای این کار اول گروه مورد نظر رو انتخاب کنید و بعد روی آیکون کوچکی که در قسمت لایه ها قرار دارد (Add layer mask) کلیک کنید. یک براش نرم به رنگ مشکی هم انتخاب کنید. میخواهیم قسمت هایی از دایره ها که روی هم افتادن را پاک کنیم.



براش را که انتخاب کردید. سمت چپ قسمت دایره ها را پاک کنید:‌



از اینجا به بعد دوباره همین مراحل دایره ها با یک رنگ دیگه مثل FFCDCD تکرار می شود. Opacit را اینجا ۱۰٪ در نظر می گیریم.



دقت کنید که لایه ها از هم جدا هستند و با هم ادغام نشدند. حالا دوباره این دسته از لایه های جدید را در یک گروه جدید می گذاریم. مقدار fill گروه را صفر در نظر می گیریم. و دوباره یک گرادیان شیک به آن می دهیم:



رنگ های گرادیان را هم خودتان با مقدار های زیر تنظیم کنید:‌



نتیجه تا به اینجا:‌



خوب همین طور که جلو می رویم می بینید که کار تکرار می شود. برای این که کار زودتر جلو رود این دفعه از گروهی که ساختیم یک duplicate می گیریم. گروه را انتخاب کنید و مثل قبل Ctrl+j را بزنید . این بار فقط رنگ گرادیان این گروه را که عوض می کنیم و اندازش را تغییر می دهیم. روی gradinet overlay این گروه دابل کلیک کنید و رنگ ها را مثل زیر درست کنید:



بر روی نوار رنگی کلیک کنید تا پنجره Gradient Editor باز شود. سپس نقاط توقف رنگ را مانند تصویر زیر تنظیم کنید. بر روی OK کلیک کنید تا این پنجره بسته شود.



و نتیجه ی کار این خواهد بود:‌



اجازه دهید با استفاده از ابزار Ellipse (میانبر U) مانند مراحل قبل گروهی از دایره ها ایجاد کنیم. رنگ هر یک از دایره ها مانند دایره های قبلی است.




برای این گروه Fill را روی 0% تنظیم کنید. سپس بر روی آیکن Add a layer style در پایین پنل لایه ها کلیک نموده و Gradient Overlay را انتخاب کنید.




بر روی نوار رنگی کلیک کنید تا پنجره ی Gradient Editor باز شود. سپس نقاط توقف رنگ را مانند تصویر زیر تنظیم کنید. بر روی OK کلیک کنید تا این پنجره بسته شود.




نتیجه مانند تصویر زیر است:



آخرین گروه دایره ها را با استفاده از ابزار Ellipse (میانبرU) ترسیم می کنیم. هر یک از آن ها باید در یک لایه جداگانه قرار داشته باشند. رنگ دایره ها FFCDCD می باشد. برای این گروه Fill را برابر 10% قرار دهید.




تمام لایه هایی را که شامل دایره های اخیر هستند با هم گروه بندی نمایید (برای انتخاب لایه های مورد نیاز، کلیدCtrl   را فشار دهید و آن ها را انتخاب نموده، سپس آن ها را به سمت آیکن Create a new group در پایین پنل لایه ها درگ کنید). برای این گروه Fill را روی %0   قرار دهید. سپس بر روی آیکن Add a layer styleدرd a layer style برای این گروه در پایین پنل لایه ها کلیک نموده و Gradient Overlay را انتخاب کنید.




بر روی نوار رنگی کلیک تا پنجره Gradient Editor باز شود. سپس نقاط توقف رنگ را مانند تصویر زیر تنظیم کنید. بر روی OK کلیک کنید تا این پنجره بسته شود.




نتیجه زیر به دست خواهد آمد:





یک لایه جدید بسازید و ابزار براش (میانبر B) را بردارید. سپس یک براش گرد لبه نرم انتخاب کنید.



با این براش بر روی گوشه راست پایین بک گراند بکشید. رنگ را روی FF0099 تنظیم نموده و Opacity آن را برابر 15% قرار دهید.




Blending mode این لایه را روی Overlay تنظیم کنید.




لایه ای که شامل براش است را انتخاب نموده و به مسیر Image > Apply Image بروید.




دستور Apply Image در فتوشاپ به ما اجازه می دهد لایه ها را با هم ترکیب کنیم و کنترل بیشتری بر روی چگونگی ترکیب تصاویر به ما ارائه می دهد. همچنین امکانات خلاقی در اختیار ما گذاشته و نتایج بهتری ارائه می دهد:




لایه جدیدی بسازید و یک براش گرد لبه نرم با رنگ سفید انتخاب کنید. Opacity براش را روی 40% تنظیم کنید.



مانند تصویر زیر را با این براش بر روی دایره ها بکشید:




برای این لایه Fillرا برابر 57% قرار دهید و Blending mode آن را روی Overlay تنظیم نمایید.




بر روی آیکن Create new fill or adjustment layer در پایین پنل لایه ها کلیک کرده و Curves را انتخاب نمائید. سپس جهت تصحیح رنگ تصویر، تنظیمات منحنی را مانند تصویر زیر إعمال کنید:




نتیجه زیر به دست خواهد آمده:



بر روی آیکن Create new fill or adjustment layer در پایین پنل لایه ها کلیک کرده و Vibrance را انتخاب نمائید. سپس جهت بهبود رنگ کلّی تصویر، تنظیمات زیر را إعمال کنید.




نتیجه مانند تصویر زیر خواهد بود:



تمام لایه ها را با هم گروه بندی نمایید (برای انتخاب لایه های مورد نیاز، کلید Ctrl را فشار دهید و آن ها را انتخاب نموده، سپس آن ها را به سمت آیکن Create a new group در پایین پنل لایه ها درگ کنید). گروه را انتخاب نموده و جهت ادغام لایه ها، کلیدهای Ctrl+E را بزنید. بر روی این لایه به دست آمده باید فیلتری إعمال کنیم. به مسیر Filter > Sharpen > Unsharp mask بروید.




در پایان باید تصویری این چنین به دست آمده باشد.





شما کاربـران می توانید نظـرات و سـوال هایتان را در رابطـه با این آمـوزش با دریـچــه در میـان بگـذاریـد


  دریچه مجله خبری را در فارس توییتر دنبال کنید


آموزش از: سالار واعظی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
hamid
۱۱:۰۵ ۱۸ مرداد ۱۳۹۲
واقعا آموزش های خوبیه
دستتون درد نکنه
فقط اگه میشه یه لطفی بکنید و فایل لایه باز یا همون psd رو هم قرار بدید
با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
دریچه
۱۳:۴۱ ۱۸ مرداد ۱۳۹۲
سلام....
بله از این به بعد خود فایل طراحی شده را هم برای دانلود شما کاربران عزیز خواهیم گذاشت.

سالار واعظی - خبرنگار دریچه فناوری اطلاعات
Iran (Islamic Republic of)
مىنا
۱۵:۴۸ ۱۶ مرداد ۱۳۹۲
سلام مىشه اىن اموزش رو در فاىل pdfدر ساىت قرار بدىد
Iran (Islamic Republic of)
مىنا
۱۵:۴۶ ۱۶ مرداد ۱۳۹۲
سلام مىشه اىن اموزش رو در فاىل pdfدر ساىت قرار بدىد
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۳:۰۵ ۱۶ مرداد ۱۳۹۲
فایل های لایه باز نمیذارید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار