اسامی هیات داوران بخش داستان كوتاه و بلند بزرگسال یازدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره اعلام شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، مجید قیصری، فیروز زنوزی جلالی و راضیه تجار هیات داوران بخش داستان كوتاه و بلند بزرگسال جشنواره سوره را تشكیل می دهند.

مجید قیصری سال ١٣٤٥در تهران متولد شد. وی در رشته روانشناسی تحصیل كرده است و در اوایل دهه ٧٠ به طور جدی به نوشتن داستان كوتاه پرداخت. مجموعه داستان «صلح»، رمان «جنگی بود، جنگی نبود»، مجموعه داستان«طعم باروت» و مجموعه داستان«نفر سوم از سمت چپ» محصول تلاش‌های او در زمینه داستان‌نویسی در دهه گذشته است. 

رمان «ضیافت به صرف گلوله» ، مجموعه داستان «سه دختر گل‌فروش» (برنده جایزه قلم زرین سال ٨٥ )، رمان «باغ تلو»، كتاب «داستان‌‌های كوتاه قیصری»  و مجموعه داستان «گوساله سرگردان» نیز از جمله كتابهای وی است. 

فیروز زنوزی جلالی متولد 1329 در خرم‌آباد است. وی تحصیلات ابتدایی را در بروجرد به پایان رساند و به تهران آمد و تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته‌های نظامی گذرانده و ناخدا یكم كمیسر دریایی است. 

زنوزی جلالی به‌عنوان كارشناس با بخش داستان بنیاد جنگ‌زدگان، كتاب سال بنیاد شهید، بخش قصه و رمان حوزه هنری و بخش انتخاب آثار برتر معلمان همكاری داشته و علاوه بر ساخت فیلمهای مستند به فیلم‌نامه و نمایش‌نامه‌نویسی و تدریس و نقد نیز می‌پردازد.

كتاب "مردی با كفشهای قهوه‌ای" او جزء آثار برتر 20 ساله انقلاب شناخته شده و كتاب مخلوق او نیز برنده دیپلم افتخار از طرف بنیاد شهید شده است.

از آثار وی می توان به باران بر زمین سوخته (مجموعه نقد آثار احمد محمود)، سالهای سرد، خاك و خاكستر، روزی كه خورشید سوخت، اسكاد روی ماز 543، مردی با كفشهای قهوه‌ای، سیاه بمبك، مجموعه داستان اولی ها (گردآوری)، مخلوق (رمان) و شور و شیرین (فیلم‌نامه) اشاره كرد.

راضیه تجار متولد 5 آذر 1326 در تهران است. وی فارغ التحصیل رشته روانشناسی و از فعالان نویسندگی است و تاكنون مسئولیت های ادبی – هنری زیادی را بر عهده داشته است. 

حضور در شورای بررسی داستان و كارگاه قصه و رمان حوزه هنری، وزارت ارشاد، بنیاد شهید، بنیاد جانبازان، مدرس داستان نویسی دانشگاه صدا وسیما، مسئولیت جلسات نقد و بررسی داستان به مدت 16 سال در حوزه هنری كشور، همكاری با روزنامه «جام جم»، مجله «زن روز» ، «سروش»، عضو شورای هنر، تدریس در خانه داستان فرهنگسرای انقلاب، هلال احمر و سردبیری «ادبیات داستانی» و دبیری انجمن « قلم ایران» از جمله فعالیتهای او در عرصه فرهنگی و هنری است.

از آثار این نویسنده برجسته می توان به «نرگسها»، «زن شیشه ای»، «هفت بند»، «بندهای روشنایی»، «سفر به ریشه ها»، «شعله و شب» ، «كوچه اقاقیا»، «جای خالی آفتابگردانها»، «آرام شب بخیر»، «گمان مبر شعله بمیرد»، «از خاك تا افلاك» و «ستاره من» نام برد.

رمان های «كوچه اقاقیا»، «نرگسها» و «هفت بند» این نویسنده به عنوان رمان برتر یك دهه در آموزش و پرورش انتخاب گردیده است. تجار همچنین موفق به كسب عنوان نویسنده زن برگزیده ادبیات هشت سال دفاع مقدس از سوی حوزه هنری نیز گردیده است./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.