آیت الله مکارم شیرازی ، با تقدیر از حضور مردم در راهپیمایی روز قدس گفت: حضور با شکوه مردم در روز قدس آبرومندانه و نشانه اتحاد و همدلی بود و پشت صهیونیست را به لرزه در آورد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت الله مکارم شیرازی، بعد از ظهر شنبه در جلسه تقسیر قرآن کریم که در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد، با اشاره به داستان ازدواج زید پسرخوانده پیامبر (ص) و زینب دختر عمه پیامبر (ص) و طلاق آن‌ها و همچنین انتخاب زینب از سوی پیامبر(ص) به همسری اظهار داشت: بعد از آنکه زید، زینب را طلاق داد، پیامبر اکرم(ص) برای آنکه ثابت کند همسر مطلقه فرزند خوانده، حکم عروس را ندارد، زینب را به فرمان خدا به ازدواج خود در آورد تا هم قلب شکسته‌اش را مرهم گذارد و هم سنت غلط مَحرم بودن همسر فرزند خوانده را از بین ببرد.

وی بیان داشت: دشمنان و دوستان نادان در خصوص ازدواج پیامبر(ص) با زینب، حرف‌های ناروایی زدند و در این زمینه روایات ساختگی را جعل و این گونه بیان کردند که پیامبر(ص) عاشق زینب شده و منتظر طلاق گرفتن او از زید بود تا زینب را به همسری خود در آورد.

استاد برجسته حوزه با بیان اینکه، این حرف که پیامبر(ص) عاشق زینب شده است نادرست و ناروا است، افزود: پیامبر(ص) اولین باری نبود که زینب دختر عمه‌اش را می‌دید و پیامبر(ص) وقتی به خواستگاری زینب برای زید رفت، زینب فکر می‌کرد که رسول الله(ص) می‌خواهد او را برای خودش خواستگاری ‌کند که وقتی چنین امری اتفاق نیفتاد، از این مسئله ناراحت شد.

این مرجع تقلید شیعیان در ادامه به اشاره به اهمیت سنت‌های نیاکان و پیشینیان در هر جامعه ابراز داشت: حضرت رسول اکرم (ص)، سنت‌ها را به سه قسم تقسیم کردند، بخشی از آن‌ها که مفید و مطابق عقل بوده ، آن‌ها را پذیرفت و برخی دیگر که نادرست بود به طور کلی حذفشان کرد، مثل سنت زنده به گور کردن دختران./س

برچسب ها: قم ، حضور ، مردم ، روز ، قدس ، لرزش ، صحیونیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.