معاون جهاد کشاورزی شهرستان ایوان از آغاز برداشت انگور عسگری در سطح باغات این شهرستان خبر داد.


به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ عباس سرتنگی با اعلام این خبر گفت: شهرستان ایوان با بیش از  722 هکتار سطح زیر کشت انواع باغات یکی از مستعدترین نقاط استان برای توسعه کشت محصولات باغی است که باید به آن توجه بیشتری شود. 
وی با بیان اینکه از مجموع 722هکتار سطح زیر کشت باغات این شهرستان بیش از  176 هکتار به کشت انگور اختصاص پیدا کرده است افزود: بیش از 96 هکتار آن انگور یاقوتی بوده که با حدود 300 تن و ارزش ریالی 15 میلیارد ریال کار برداشت آن به اتمام رسیده است.
سرتنگی خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود از 80هکتار سطح زیر کشت انگور عسگری در این شهرستان بیش از یک هزار و 200  تن انگور برداشت شود که ارزش ریالی آن به بیش از 21 میلیارد و 600میلیون می‌رسد. 
معاون جهاد کشاورزی شهرستان ایوان با بیان اینکه در سال گذشته  بیش از 700 تن انگور عسگری برداشت  و روانه بازار مصرف شده است اضافه کرد: این میزان با رعایت اصول فنی داشت توسط باغداران و نیز اجرای کلاس های آموزشی به بیش از یک هزار و 200  تن در سال‌جاری افزایش یافته که رشد 55 تا60 درصدی را نسبت به سال گذشته داشته است. 
وی ادامه داد: بازار مصرف این محصول علاوه بر استان به استان‌های همجوار و بازار تهران فرستاده می‌شود و در این راستا حدود 500 نفر مشغول به کار هستند./س


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.