دولت کانادا اعلام کرده است که از تاريخ 4 اوت (13 مرداد) دفتر نمايندگي خود در شهر "داکا" پايتخت کشور بنگلادش را تعطيل خواهد نمود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از صداي روسيه، وزارت امور خارجه کانادا روز شنبه  با اعلام اين خبر تاکيد کرد: ما امنيت و ايمني کارکنان و دفاتر نمايندگي خود را در خارج  جدي مي‌گيريم.

اين وزارتخانه افزود کانادا همچنان اوضاع را تحت نظر خواهد داشت و تدابير مناسب را اتخاذ خواهد کرد. اين منبع به جزئيات بيشتري اشاره نکرد.

کانادا درحالي نمايندگي خود را در داکا تعطيل مي‌کند که با توجه به حمله انتحاري روز يکشنبه به کنسولگري هند در جلال آباد افغانستان، نگراني دولت‌هاي غربي از حملات تروريستي قريب الوقوع روز به روز بيشتر مي‌شود.

دولت آمريکا هم روز جمعه اعلام کرد از روز يکشنبه 21 دفتر ديپلماتيک خود را تعطيل مي‌کند. دولت آمريکا همچنين در اقدامي نادر به مسافران  آمريکايي در همه کشورهاي جهان هشدار داد. 

با آن که دفتر نمايندگي کانادا در داکا نزديک سفارت آمريکا قرار داد رسانه‌هاي کانادا تعطيل کردن تنها يکي از دفاتر نمايندگي اين کشور را در يکي از کشورهاي موجود در فهرست آمريکا، کاري غيرعادي مي‌دانند.

جان برد وزير خارجه کانادا روز جمعه از ديپلمات‌ها و مسافران کانادايي خواسته بود نهايت احتياط را به خرج دهند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار