اکثر مسلمانان ساکن کشور مکزیک را کسانی تشکیل می دهند که به دین اسلام مشرف شده اند و هر روزه بر تعداد این افراد افزوده می شود.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،  در دو دهه اخیر مسلمانان مهاجری که به کشور مکزیک مهاجرت می کردند، به دلیل اندک بودن جمعیت مسلمانان ساکن در این کشور، در یافتن مسجدی برای انجام فرایض دینی خود با مشکل مواجه بودند.

اما اکنون به سبب افزایش میزان مهاجرت مسلمانان به مکزیک و همچنین افزایش میزان افرادی که به دین اسلام مشرف شده اند، بر تعداد مساجد و مراکز اسلامی در این کشور افزوده شده است.

«سعید لوهیبی» که ملیت مراکشی دارد و در سال 1994 به مکریک مهاجرت کرده است گفت: در مکزیک تعداد افرادی که به دین اسلام مشرف می شوند به صورت فوق العاده ای رو به افزایش است.

در سال های نخستی که به این کشور مهاجرت کرده بودم، مسجد و یا مرکز اسلامی وجود نداشت تا من و 80 تن از دیگر مسلمانان در آنجا به انجام فرایض دینیمان بپردازیم، به همین دلیل از سفارت کشور پاکستان به عنوان مسجد استفاده می کردیم.

 وی در ادامه افزود: اکثر مسلمانان مکزیک را کسانی تشکیل می دهند که به دین اسلام مشرف شده اند. و این استقبال گسترده از دین اسلام بعد از واقعه یازدهم سپتامبر روندی رو به رشد داشته است. رسانه های غربی هر ساله با هزینه کردن میلیارد ها دلار برای پخش اخبار ضد اسلامی سعی دارند تا مسلمانان را تروریست جلوه دهند، اما اکنون مردم از خواب غفلت بیدار شده و خودشان در حال جستجوی حقیقت هستند.

ما اعلام می کنیم که دین اسلام در مقابل هر گونه خشونت و عمل تروریستی است. «زیدان زیرایی آل عواد» استاد روابط بین الملل در موسسه فن آوری مونتری گفت: دین اسلام نه تنها در مکزیک بلکه در تمامی کشورهای آمریکایی لاتین پس از استعمار اسپانیا گسترش یافت.

«الکساندر هوتانس» خلبان خطوط هوایی مکزیک که بعد از روی آوردنش به دین اسلام نام خود را به «احمد عباس» تغییر داده اظهار داشت: من نخست با دین اسلام در اینترنت آشنا شدم. با جستجو کلمه اسلام در موتورهای جستجوگر تمامی سایت ها و مطالب درباره این دین و آموزه های مخصوص به آن را به دقت مطالعه می کردم. دین اسلام راه نزدیک شدن به خداوند است. گفتنی ست، بر اساس آمار منتشر شده توسط دولت مکزیک تعداد مسلمانان ساکن این کشور حدود 3700 تن تخمین زده شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار