رئيس مرکز مطالعات آمريکا و عربها در واشنگتن، تاکيد کرد دولت آمريکا سرانجام موضع نهايي خود را در برابر تحولات مصر تعيين کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ منذر سليمان در مصاحبه با شبکه تلويزيوني الميادين، درباره تاکيد جان کري بر اينکه، ارتش مصر براي کمک به روند دموکراتيک در مصر وارد عمل شد، گفت: به نظر مي رسد دولت آمريکا به ارزيابي نهايي در مورد تحولات مصر رسيده است و ديگر آن از احتمال کودتا بودن آن سخن نمي گويد.

 واشنگتن به موضع جديد و روشني دست پيدا کرد و شرايط جديد در مصر را به رسميت شناخت. سفرهاي مقامات آمريکايي و اروپايي به مصر تلاش براي ميانجي گري در اين کشور است. واشنگتن مي خواهد نقش ميانجي را در مرحله انتقالي در مصر ايفا کند و طرف هاي مختلف را به گفتگو و مشارکت سياسي تشويق کند. آمريکا در برابر تحولات مصر در ابتدا سردرگم بود. 

سليمان افزود: ويليام برنز معاون وزير امور خارجه آمريکا همزمان با سفر دو سناتور آمريکايي وارد قاهره شد. به نظر مي رسد دولت آمريکا مجبور شده بود با سفر اين دو سناتور موافقت کند. به ويژه که واشنگتن آن پاترسون سفير خود در قاهره را تغيير مي دهد و رابرت فورد را به جاي او اعزام مي کند. فورد هم به علت مواضع خود در پرونده سوريه با انتقاداتي روبروست. کانال اصلي ارتباط بين آمريکا و مصر، ارتش اين کشور است.

برچسب ها: تصرف ، شورشی ، اشغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار