اعمال جراحي در عرصه بهبود بي اختياري ادراري و مدفوعي پيشرفت هاي مطلوبي داشته است، هرچند بي اختياري ادراري درمان قطعي ندارد.

کوروش منصوري متخصص طب فيزيکي و توانبخشي در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران، افزود: بي اختياري ادراري درمان قطعي ندارد، اما بايد دانست با روش هايي نظير نورونيدبک، الکتروتراپي، ورزش هاي لگني و شکمي مي توان به درمان اين بيماري کمک شاياني کرد.

عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشکي ايران در ادامه اظهار داشت: در ابتلا به بي اختياري ادراري عوامل متعددي نظير ضربه و آسيب هاي اسکلتي، عضلاني، استرس، بيماري هاي زمينه اي دخيل هستند که ممکن است فرد به صورت مقطعي به اين مشکل مبتلا شود، به عنوان مثال :حاملگي با شلي عضلات بي اختياري ادراري را سبب مي شود.

وي در پاسخ به سوال خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران، مبني بر شيوع اين بيماري در زنان و مردان گفت: نمي توانيم آمار مشخصي از شيوع در مردان و زنان بدهيم، اما مي توان گفت: ميزان بي اختياري ادراري در زنان شايع تر است، ولي بي اختياري ادراري مردان از نوع نوروژنتيک، ديسک کمر است که مي توان گفت نوع بدتري است.

منصوري گفت: در حوزه درمان بي اختياري ادراري جراح مغز و اعصاب، زنان و زايمان، اورولوژي کليه و مجاري ادراري  صاحب نظر هستند، اما آنچه حائز اهميت است اين است که بدانيم با ارجاع به پزشک عمومي و تشخيص اوليه و بنابر صلاحديد پزشک عمومي بايد به هرکدام از متخصصان مذکور مراجعه کنيم، ولي بهره گيري از اعمال فيزيوتراپي را در بهبود اين عارضه حائز اهميت دانست./ع2

برچسب ها: ادرار ، جراحی ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار