محتوا و پيام فيلم‌هاي ارسال شده در جشنواره "تسنيم" براي انتخاب آثار مهم است.

"سليم غفوري" مستندساز و داور جشنواره "تسنيم" در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران، در خصوص برگزاري دومين جشنواره "تسنيم" گفت: جشنواره قرآني با مضمون قرآن و مفاهيم قرآني جشنواره‌اي كاملا مفهومي و محتوايي است. 

وي ادامه داد: موضوعات خاص جشنواره‌ها كمك مي‌كند كه در دوره‌هاي بعدي فيلم‌هايي كه با اين موضوع ساخته شده بيشتر مورد توجه قرار بگيرند. 

"غفوري" ضمن اشاره به اينكه جشنواره "تسنيم"، جشنواره‌اي نوپا است، افزود: در دوره اول و دوم اين جشنواره تعداد فيلم‌هاي ارسال شده خوب بوده و بيش از 400 اثر به دبيرخانه جشنواره فرستاده شده است. 

اين داور در خصوص سطح كيفي آثار و استقبال فيلمسازان از جشنواره "تسنيم"، گفت: حجم بالاي آثار، نشان از استقبال فيلمسازان جوان مي‌دهد و فيلم‌هاي راه‌يافته به جشنواره آثار خوب و باارزشي است و فيلمسازان جوان تلاش كردند كه آثار خوب و باكيفيتي را توليد كنند و در نهايت نقطه مطلوب اين جشنواره شروع خوب آن است. 

"غفوري" در خصوص ملاك انتخاب آثار افزود: انتخاب آثار براساس موضوعات و محورهاي جشنواره بوده و خارج از موضوع نباشد، در وهله‌ اول توجه به محتوا و پيام جشنواره مهم است كه در آثار آنها ديده شود. 

وي ادامه داد: بعضي فيلم‌ها به لحاظ ساختاري خوب بوده اما از نظر موضوع با جشنواره هماهنگي نداشته و قطعا اين آثار در بخش مسابقه شركت نخواهند كرد و بايد به لحاظ ساختار و كيفيت ارزشمند و قابل قبول باشد. 

اين مستندساز اظهار داشت: فيلمسازان جوان كه وارد جشنواره شدند دغدغه ساخت فيلم را داشته و برگزاري كارگاه آموزشي در طول جشنواره به لحاظ ارتقاء سطح كيفي و ساخت آثار بهتر به هنرمندان جوان كمك مي‌كند. 

گفتني است؛ دومين جشنواره ملي"تسنيم" 22 تا 24 مرداد ماه توسط انجمن سينماي جوان در "مشهد مقدس" برگزار خواهد شد. /ي2
برچسب ها: جشنواره ، تسنیم ، سینما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار