پور سلمان گفت: در مسابقات دانشجویی کازان روسیه از قضاوت مقابل نماینده رژیم صهیونیستی در حمایت از مردم فلسطین انصراف دادم.

علیرضا پور سلمان داور بین المللی شمشیر بازی و دبیر اسبق کنفدراسیون شمشیر بازی آسیا در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: چندی پیش در رقابت های دانشجویان جهان که به میزبانی کازان روسیه برگزار شد،  به دعوت از فدراسیون جهانی شمشیر بازی این جهت قضاوت این مسابقات عازم این کشور شدم!
بعد از قضاوت در چندین بازی در نهایت داوری بازی بین اکراین و نماینده رژیم اشغالگر قدس به نام من افتاد در حمایت از مردم فلسطین و آرمان نظام مقدس جمهوری اسلامی از قضاوت این مسابقه انصراف دادم چرا که ما مسلمانان این را رژیم را به رسمیت نمی شناسیم و تا جایی که بتوانیم در حمایت از مظلومان فلسطینی و نوار غزه تا پای  جان از حرکت باز نمی ایستیم.
داور بین المللی شمشیر بازی در خصوص  عدم انتشار این خبر از سوی حمایت رسمی فدراسیون شمشیر بازی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت:  من گزارش کاملی از مسابقات شمشیر بازی دانشجویان به مسئولین فدراسیون و همچنین از حاضر نشدنم مقابل نماینده رژیم صهیونیستی ارائه دادم.
کارشناس شمشیر بازی در خصوص عدم  حضور شمشیر بازان ایرانی در مسابقات دانشجویان روسیه تصریح کرد: مسابقات جهانی و المپیاد ها در بالاترین سطح ورزشی دنیا برگزار می شود و میدان خوبی است برای کسب تجربه و محک ورزشکاران تا با توجه به شناخت حریفان و آشنایی با نقاط ضعف و قوت خود به شناخت نسبی از خود دست پیدا کنند تا بتوانند همچون دیگر کشورها عملکرد مطلوبی داشته باشد ورزشکاران ایرانی نیز می توانند مانند قطره ای از دریای بی کران این اقیانوس با شرکت در این مسابقات عملکرد خود را به عرصه ی ظهور بگذارند و المپیاد دانشجویی نیز فرصت خوبی است شمشیر بازان ایرانی در آن شرکت کنند.
نایب رئیس فدراسیون شمشیر بازی در خصوص عدم نتیجه گیری در بسیاری از مسابقات و راهی نکردن ورزشکاران به این دلیل اذعان داشت: این که فدراسیون پول ندارد و شمشیر بازان را به دلیل نداشتن هزینه ی سفر راهی مسابقات نمی کنند یا اینکه فکر می کنند ورزشکاران نمی توانند نتیجه لازم را در مسابقات اخذ کنند به نظرم این صحبت های یعنی یک فرصت سوزی تمام عیار که در نهایت به سود این ورزش نیست.
ملی پوشان شمشیر بازی 4 سال از عمرشان را صرف تجربه می کنند تا در صحنه های مختلف حضور پیدا کنند و نهایتاً از این تجربه در جایی به کار ببندند، نه اینکه مثل ما هیچ وقت فرصت استفاده کردن از تجربه در عرصه های مختلف را نداشته باشند.
باید بدانیم چه کسی را به این مسابقات اعزام می کنیم تا بر همین اساس نتیجه بگیریم.
ما باید برای این تجربه هدف خاصی داشته باشیم نه اینکه همیشه کاسه ی تجربه را به دست بگیریم و قدر بودن حریفان را بهانه ی عدم نتیجه گیری کنیم.
ما تاکنون نه مدالی در المپیک داشتیم و حتی نتوانستیم در المپیاد و یا مسابقات جهانی حتی مدال برنز کسب کنیم.
وی در خصوص خروج مربیان خارجی از شمشیر بازی تصریح کرد: هر چند فتحی در فاصله ی کمتر از یک ماه تا مسابقات جهانی تیم ملی سابر را تحویل گرفت اما وی جزو مربیان خوب محسوب می شود و تجربه ی مربیگری تیم شمشیر بازی کویت را در کار نامه ی کاری اش دارد.
پیمان فخری نیز پیش از او با مشغله های فراوان سکان هدایت تیم ملی را در دست داشت عملکرد خوبی داشت اما فکر می کنم در بزرگسالان با توجه به جوان بودنش تجربه چندانی ندارد و عملکردش در نوجوانان و امیدها بهتر است.
پور سلمان در خصوص عملکرد عابدینی افزود: متاسفانه ورزش ما همیشه درگیر حاشیه بوده است و مطمئناً اگر عابدینی مشکلات شخصی نداشت و به عنوان یک ورزشکار حرفه ای تنها بر روی ورزشش تمرکز می کرد نتیجه ی بهتری عاید وی می شد.
کارشناس بین المللی مسابقات شمشیربازی در پایان خاطر نشان کرد: هدف اصلی شمشیربازی حضور پررنگ و پر قدرتی در بازی های آسیایی اینچو آن کره است که امیدواریم بتوانیم با بهره گیری از تمام پتانسیل های موجود در تمام زمینه ها و بخش ها عملکرد مطلوبی داشته باشیم و بتوانیم جزو 3 کشور برتر آسیا شناخته شویم./چ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار