کارگردان نمایش "گرگ ساختارشکن" گفت: این نمایش کمدی موزیکال، در حقیقت نگاه جدیدی به نمایش های ایرانی دارد و در آن تلفیقی از شگردها و بازی های نمایش های آئینی و تخت حوضی گنجانده شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی شانزدهمین جشنواره بین المللی آیینی سنتی، کربلایی طاهر درباره ویژگی های نمایش خود اظهار کرد: شخصیت های نمایش همه حیوان هستند و علیرضا ناصحی در قالب یک راوی با ایفای نقش "خَر" توانسته در آن به فرم جدیدی دست پیدا کند. در این نمایش که به شیوه تجربی اجرا می شود، از قواعد نمایش های غربی و نغمه های فولکلوریک ایرانی نیز استفاده شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه چند سال پیش این نمایش قرار بود در جشنواره تئاترفجر شرکت داشته باشد، اذعان کرد: متن نمایش "گرگ ساختارشکن"، که روایتگر داستان گرگی است که از سوی قبیله اش پذیرفته نمی شود و به دنبال هویتش می گردد، 15 سال پیش نوشته شده است. در تمام این سال ها کارگردان های بسیاری قصد داشتند آن را روی صحنه ببرند، اما من که در ایران نبودم و به تازگی بازگشته ام، بلافاصله تصمیم گرفتم این متن را کارگردانی کنم.

کربلایی طاهر در پایان با اشاره به اینکه شیوه اجرایی این نمایش تحت تاثیر "شهر قصه" زنده یاد بیژن مفید است، خاطرنشان کرد: تمام اجراهای این اثر را، که در تماشاخانه سنگلج به صحنه می رود، به روح بزرگ محمود استادمحمد تقدیم کرده ایم.

گفتنی است، عوامل اجرایی این نمایش عبارت اند از: علیرضا ناصحی، جواد پورزند، علی عامل هاشمی، حمید رحیمی و ارسطو خوش رزم بازیگر، تهمورث امیری سرپرست گروه موسیقی، مهدی صفاری نژاد مدیر تولید و دستیار اول کارگردان و بابک بیگ و پوریا خلج تهرانی دستیاران کارگردان./ي2
برچسب ها: جشنواره ، نمایش ، آیینی ، سنتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.