انتقاد شديدالحن عضو مجلس نمايندگان آمريکا از تحريم ايران + متن بيانيه

يکي از اعضاي مجلس نمايندگان آمريکا به شدت از طرح تحريم هاي جديد ايران انتقاد کرد و در اين خصوص بيانيه شديدالحني را صادر کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، موسسه وابسته به "ران پال" عضو مجلس نمايندگان آمريکا امروز بيانيه اي را در پايگاه اينترنتي خود درباره طرح تحريم هاي اخير ايران منتشر کرد که از زبان اين مقام آمريکايي است.

متن اين بيانيه به قرار زير است:
"سران مجلس نمايندگان آمريکا اعلام کرده اند که مي خواهند طرح جديد تحريم هاي ايران را اين هفته به صحن علي مجلس نمايندگان بياورند. اين طرح اين هفته مطرح مي شود. اين طرح را "اد رويس" عضو جمهوري خواه مجلس نمايندگان آمريکا از ايالت کاليفرنيا و رئيس کميته روابط خارجي مجلس نمايندگان تنظيم کرده است. وي تلاش هايش را وقف مداخله گري آمريکا و جنگ در سراسر جهان کرده است. متاسفانه رويس در ديدگاهايش تنها نيست. اين طرح ، قانون تحريم ايران در سال 2010 را اصلاح مي کند .

يکي ديگر از مفاد اين طرح آن است که به رئيس جمهور آمريکا مجوز مي دهد تا تحريم ها را درباره شخصيت هاي خارجي اعمال کند که آگاهانه با نهاهاي مالي ايراني مشمول تحريم کالاها به استثناي خريد نفت و فراورده هاي نفتي ، مبادلات مالي داشته يا مبادلات مالي با آن را تسهيل کرده اند.

يکي ديگر از مفاد اين طرح آن است که به رئيس جمهور آمريکا دستور مي دهد تا راهبرد ملي درخصوص ايران تبيين کند تا اينکه اين سند، چارچوب هدايتگر راهبردي براي پرداختن به چالشهايي باشد که از جانب ايران مطرح است. 

در بخش ديگري از اين طرح به رئيس جمهور آمريکا دستور داده مي شد که هر شصت روز درباره برنامه زماني فعاليت هاي هسته اي ايران و تاثيرات اقتصادي تحريم هاي بين المللي عليه اين کشور ،به کنگره گزارش بدهد. 

باآنکه حسن روحاني به رياست جمهوري رسيده است و واشنگتن مدعي است خواهان رياست جمهوري چنين فردي بوده است، تلاش نومحافظه کاران آمريکا براي جنگ با ايران ، ذره اي فروکش نکرده است. 

دور جديد تحريمها به دنبال اعمال فشار بيشتر بر ايران است آنهم به علت مسئله اي که هم سازمان سيا و هم سازمان موساد درباره آن اتفاق نظر دارند يعني فقدان تسليحات هسته اي در ايران. 

همانطور که تاريخ نشان مي دهد تحريمها هرگز به اهداف اعلامي خود نمي رسند. اين تحريمها عمدتا براي کساني کاربرد دارند که به دنبال جنگ هستند و از تحريمها استفاده مي کنند تا بگويند چون تحريمها و ديپلماسي سبب تغييرات درخواستي آمريکا نشده است، جنگ تنها گزينه باقي مانده است. اعضاي کنگره فريب داده شده اند تا به اين طرح به عنوان راهي براي جلوگيري از جنگ راي بدهند اما در واقع تحريم ها چيزي به غير از يک گام در مسير حرکت تند به سمت جنگ نيست. وقتي اعضاي کنگره از تحريم ها حمايت مي کنند، بازگرداندن آنها به شرايط عادي وقتي فضا ملتهب شود ، دشوارتر خواهد شد. تحريم ها دروازه هاي واقعي و اعتيادآور به سمت جنگ هستند و  متاسفانه اکثر اعضاي کنگره آمريکا معتاد(جنگ) هستند."



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار