مدير بخش امور آبزيان جهاد كشاورزي استان اصفهان گفت: امسال با رهاسازي ۶۰۰ هزار قطعه بچه‌ ماهي در ۵۰۰ استخر ذخيره آب كشاورزي ، پيش‌بيني مي شود ۸۰۰ تن ماهي در استان توليد شود.

 

محمدرضا عباسي در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان،اظهار كرد: سال گذشته ميزان كل توليد ماهي در استان ۵ هزار و ۷۰۰ تن انواع ماهي سردابي و گرمابي در منابع آبي استان بود.

وي افزود: سال گذشته ميزان توليد ماهي زينتي ۴۸ ميليون قطعه و توليد بچه ماهي سردابي بيش از ۶۰ ميليون قطعه بوده است.
وي در ارتباط با طرح ماهي‌دار كردن استخرهاي ذخيره آب كشاورزي گفت: استان اصفهان با استفاده از ۳۰ درصد منابع آبي استخرهاي ذخيره رتبه نخست توليد ماهي در استخرهاي دومنظوره را دارد.
وي بيان كرد: اين استخرها از انواع خاكي، بتني، پلي‌اتيلن و يا به هر شكل ديگر كه باشند امكان توليد ماهي در آنها وجود دارد كه اين طرح در راستاي بهره‌برداري بهينه از منابع آبي استان و صرفه‌جويي در مصرف آب است.
عباسي با اشاره به مزاياي اين طرح، گفت: هر استخر با مساحت متوسط يك هزار متر قادر به توليد دو تا پنج تن ماهي است و كشاورز در طول يك دوره بهره‌برداري علاوه بر توليد پروتئين با ارزش ماهي، با غني‌سازي آب كشاورزي محصولاتي با كيفيت بهتر را توليد كرده كه منجر به مصرف كمتر كود شيميايي مي‌شود‌.
مدير امور آبزيان جهاد كشاورزي استان اصفهان با بيان اينكه توليد ماهي در استخرهاي دومنظوره بيش از يك دهه در اصفهان انجام مي شود، گفت: اصفهان با داشتن ظرفیت ها و بالا بودن ميزان منابع آبي خرد، اگر از تمام اين منابع استفاده كند ميزان توليد به طور قابل توجهي افزايش مي يابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.