عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: دولت جديد بايد با ديپلماسي فعال جامعه جهاني را با خود همراه كند و زير بار زورگويي آمريكا و غرب نرود.

"محمدصالح جوكار" نماينده مردم يزد و صدوق در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اقدام سناتورهاي آمريكايي در تنظيم لايحه‌اي به منظور قطع دسترسي ايران به دلار و ذخاير ارزي با هدف تشديد فشار بر كشورمان است، گفت: آمريكا در عمل با آنچه كه شعار مي‌دهد، متفاوت رفتار مي‌كند.
 
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي افزود: آمريكا از يك طرف بحث مذاكرات را مطرح مي‌كند و از طرفي ديگر خباثت خود را با اقدامات اين چنيني نشان مي‌دهد چرا كه بدطينتي در ذات اين كشور است.
 
وي اظهار داشت: هدف آمريكا از تشديد فشار بر ايران آزار و اذيت ملت ايران و در تنگنا قرار دادن آنهاست و به نوعي خواهان تشديد شرايط سخت براي دولت جديد هستند.
 
جوكار با اشاره به روي كار آمدن دولت يازدهم گفت: غرب و آمريكا در صدد سنگ‌اندازي جلوي پاي دولت جديد هستند چراكه مي‌دانند "حجت‌الاسلام و المسلمين روحاني" نيز در مقابل آنها ايستاده و از آرمان‌هاي انقلاب حفاظت و پاسداري خواهد كرد.
 
نماينده يزد و صدوق تصريح كرد: دولت يازدهم بايد ديپلماسي فعالي داشته باشد و زير بار زورگويي‌ها و سلطه‌گري‌هاي آمريكا نرود و نسبت به اهداف ومنافع دولت و ملت ايران پايدار باشد.
 
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي در پايان خاطر نشان كرد: جمهوري اسلامي ايران بايد با ديپلماسي فعال كشورهاي ديگر و جامعه جهاني را با خود همراه و همسو كند تا بتوانيم آمريكا را جا گذاشته و از آن عبور كنيم و همه تهديدات را شكسته و دور بزنيم.

گفتني است؛ گروهی از سناتورهای آمریکایی از هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه، لایحه‌ای را تنظیم کرده‌اند که بر پایه آن، دسترسی ایران به میلیاردها دلار ذخیره ارز خارجی قطع خواهد شد. این گروه، هدف خود را تشدید فشارها بر ایران برای متوقف کردن برنامه هسته‌‌ای کشور اعلام کرده‌اند.
 
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار