فرمانده حوزه مقاومت بسیج 282 طیبه الاسلام از برگزاری مراسم اعتکاف ویژه 300 نفر از دانش آموزان دفتر نخبه علمی در این شهرستان خبر داد.

قالوچه در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به انتخاب این نخبگان از 38 دبیرستان در سطح اسلامشهر اظهار داشت این مراسم از ساعت 22 امشب شروع و تا 15 مرداد ادامه خواهد یافت.
وی با بیان نامگذاری 13 خرداد به یاد سالروز شهادت شهیده ایثارگر مریم فرهانیان و روز؟ گفت: این مراسم اعتکاف ویژه نخبگان علمی و با هدف ارتقاء سطح مذهبی این افراد و نیز تأثیرگذاری انان بر سایر دانش آموزان به جهت جلوه تر بودن آنان در مدرسه و در میان سایر دانش آموزان برگزار می شود.
قالوچه با تأکید بر شروع این برنامه امشب رأس ساعت 22 افزود: برگزاری شب شعر و خاطره ویژه شهادت شهیده مریم فرهانیان و با حضور حاج حسین یکتا( مسئول ستاد مرکزی راهیان نور) ، شاعران مطرح شهرستان و گروه تواشیح نورالحسین و سخنرانییکی از زنان فعال در عرصه دفاع مقدس و بیان خاطراتی از این روزها از برنامه ای خاص شب اول خواهد بود
 وی تصریح کرد: بیدار باش بانواهای قرآنی راس ساعت 3 بامداد، پخش سحری راس ساعت 3:30 و اقامه نماز و بیان احکام اعتکاف توسط امام جماعت مدعو بعد از اذان از برنامه های در نظر گرفته شده ویژه این سه روز است ضمن اینکه بیدار باش با نوای  قرآنی راس ساعت 10 صبح و بیان سخنرانی راس ساعت 11:15 از دیگر برنامه ای اختصاصی معتکبان در این ایام خواهد بود.
 قالوچه علاوه بر مسابقات فرهنگی و تربیتی برپایی ضمیه های معرفت با حضور یک کارشناس جهت مشاوره 20 نفر از دختران در زمینه ای عفاف و حجاب، مهارت های ارتباط موثر، کسب و زندگی ، پرسش و پاسخ، روانشناسی ، سیاسی، آموزشی را از برنامه های در نظر گرفته شده جهت ارتقا آگاهی متعانکان دانست و اظهار داشت:  سخنرانی و بیان احکام با حضور اساتید مطرح حوزه دانشگاه، مسابقه و بیان احکام به شیوه علنی،  نقد فیلم با عنوان تابوت صورتی در رابطه با عفاف و حجاب از برنامه های در نظر گرفته شده در روز دوم و سوم خواهد بود.
وی ادامه داد:  این برنامه ها تنها در یک سوم زمان اعتکاف معتکفان انجام می شود و دو سوم  صرف عبارات فردی خواهد شد.
 در پایان با اشاره به اختتامیه این طرح در 15 مرداد ماه و معرفی هیئت دانش آموزی شهرستان اسلامشهر و اهدا یک فرهنگی به معتکفان خاطر نشان کرد: قرعه کشی و اعزام 30 نفر از دختران پس از ماه مبارک رمضان به مشهد مقدس از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده این طرح است./ف
برچسب ها: مراسم ، اعتکاف ، نخبه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار