مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: 13 پایگاه سنجش دانش‌آموزی برای نوباوگان در آستانه ورود به مدرسه در استان اردبیل تدارک دیده شده است.

احمد محمودزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: ‌به مانند سال‌های گذشته با همکاری نهادها و دستگاه‌های یاریگر طرح سنجش دانش‌آموزان از اول تابستان آغاز شده است و اجرای آن تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

وی با اعلام اینکه تاکنون بیش از 8 هزار نوآموز بدو ورود به مدرسه مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌گیرند افزود:‌ نوآموزان در این طرح در قالب مراحل بینایی‌سنجی، شنوایی‌سنجی، اتاق بهداشت و مراقبت‌های اولیه و آمادگی تحصیلی و هوش مورد ارزیابی قرار گرفته و توان آنها مورد سنجش قرار می‌گیرد.

مدیر‌کل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه دانش‌آموزان مشکل‌دار به پزشکان متخصص و روانپزشکان ارجاع داده می‌شوند، گفت: ‌بسیاری از مشکلات و نارسایی‌های نوآموزان با مراقبت‌ها و مراجعه به پزشکان متخصص و روانپزشکان قابل حل و مداواست.

محمود‌زاده یادآور شد: در 13 پایگاه تدارک دیده شده هشت پایگاه ثابت و سه پایگاه سیار به همراه دو پایگاه برای جامعه دانش‌آموزی عشایری در نظر گرفته شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل در ادامه با پیش‌بینی اینکه بیش از 20 هزار دانش‌آموز برای سال تحصیلی آینده تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند، افزود: ‌در مناطق عشایری با توجه به فصل کوچ، زمان اجرای این طرح متفاوت است که امیدواریم در فصل پاییز این کار صورت گیرد./ع

برچسب ها: اردبیل ، آموزش ، و ، پرورش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.