"آنا نعمتي"، چندي پيش بازي‌اش در فيلم "سايه‌هاي سپيد مه" (مجيد مصطفوي) به پايان رسيد و از آن پس بازي در هيچ فيلمي را نپذيرفته است.

"آنا نعمتي"، چندي پيش بازي‌اش در فيلم "سايه‌هاي سپيد مه" (مجيد مصطفوي) به پايان رسيد و از آن پس بازي در هيچ فيلمي را نپذيرفته است.

اتفاقي كه نشان از سخت‌گير شدن اين بازيگر و تغيير نگاه او به عرصه فعاليتش دارد؛ در حاليكه پيش از اين جزو بازيگران پركار سينماي تجاري محسوب مي‌سد:«هيچ‌يك از پيشنهادها اشتياق‌برانگيز نبوده‌اند.
يك بخش ماجرا هم شرايط توليد است. كارهاي آخر من بيشتر در محدوده سينماي‌مستقل و كم‌هزينه تعريف مي‌شوند اما حتي اين فيلم‌ها هم درگير وضعيت نابه‌سامان توليدند. ساز و كار سينماي‌تجاري را هم نمي‌شناسم و به همين دليل سال‌گذشته در نمايش "مرغ سحر"(احمد آسوده) بازي كرد.

تجربه‌اي كه به نظر مي‌رسد "نعمتي‌" از آن راضي است و شايد به همين دليل منتظر زمان اجراي نمايش "سيزده" (روزبه سجادي‌حسيني) است:«"مرغ سحر" يك كمدي تلخ بود. خيلي نگران بازتاب‌ها بودم. در تئاتر قضاوت‌ها سخت‌گيرانه است اما خوشبختانه اظهارنظرها درباره بازي‌ام اميدواركننده بود.
 
نمايش "سيزده" يك كار رئال سنگين است و نقشم را در آن بسيار دوست دارم.» شايد كسي ندارند كه "نعمتي" اصلا با تئاتر وارد بازيگري شد: «هفده سال پيش شاگرد مرحوم "سمندريان" بودم اما بعد درگير سينما شدم و دور شدن تدريجي از تئاتر، باعث شد از بازگشت به اين عرصه هراس داشته باشم. تا اينكه سه سال پيش تجربه فوق‌العاده نمايش "چنگيزخان" را با "چيستا يثربي" از سر گذراندم.
طي دو هفته و به شكل فشرده تمرين كردم و در سالن چهارسو هم اجرا داشتيم. آن تجربه باعث شد تا حدي ترسم كمرنگ شود.»

"نعمتي" از روند توليد سينماي‌ايران راضي نيست:« سنت غلطي جاافتاده كه فيلم‌ها در نيمه دوم سال و براي شركت در جشنواره به شكل شتاب‌زده توليد مي‌شوند.

نتيجه هم مي‌شود اينكه در جشنواره همه مي گويند قصه فيلم خوب بود اما در اجرا ايراد داشت. چون اصلا سير غلطي داشته است. وقتي با پيشنهاد مناسبي روبرو مي‌شوم، آن را مي‌پذيرم. اما به دليل شتابي كه معمولا براي آمده كردن فيلم وجود دارد،‌ فرصتي براي هم‌فكري درباره آن شخصيت هم نيست. كارگردان تقصيري ندارد و مي‌خواهد فيلم را به جشنواره برساند. به هر قيمتي بايد اين اتفاق بيفتد و قيمتش افت كيفيت اثر است.»

در چنين وضعيتي، بازيگري كه مي‌خواهد بازي در نقش‌هاي متنوع را تجربه كند به تئاتر مي‌رود:« در تئاتر تنوع نقش‌ها بيشتر است. يكي از حسرت‌هايم اين است كه امكان همكاري با "ايوب آقاخاني" برايم فراهم نشد.

متن بسار خوبي بود و مي‌دانم اجراي خوبي هم خواهد داشت.
آن زمان به دليل شرايط كاري نتوانستم در اين نمايش كار كنم.» اين حسرت نشان مي‌دهد بايد منتظر شنيدن خبرهاي بيشتري از حضور "نعمتي" در تئاتر باشيم./ص
برچسب ها: آنا همتی ، کارگردان ، فیلم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار