کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: کارشناسان برای برطرف شدن جوش‌های صورت مصرف خاکشیر را توصیه می کنند.

نقشی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، افزود: اندام دارویی گیاه خاکشیر، دانه خاکشیر است که در میوه های خورجین و باریک قرار دارد.

وی تشریح کرد: مخلوط جوشانده یك قاشق ترنجبین با ۲ قاشق غذاخوری خاكشیر و مصرف هر روز صبح ناشتا به مدت ۲ هفته جوش های صورت را از بین خواهد برد.

نقشی ادامه داد: از گل‌ها و برگ‌های این گیاه می‌توان برای رفع بیماری های ناشی از كمبود ویتامین ث بهره گرفت.

کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از اسیدهای چرب در این گیاه دارویی گفت و یادآور شد: خاكشیر دارای تعدادی از اسیدهای چرب مانند اسید لینوئیک، اسید لینولنیک، اسید اولئیک، اسید پالمتیک و اسید استئاریک است.

وی با اشاره به بهترین ویژگی خاکشیر افزود: خاصیت ضدعفونی‌كنندگی خاکشیر را از بهترین ویژگی های این گیاه دارویی می دانند و به همین دلیل برای برطرف شدن ناراحتی‌های روده مثل اسهال یا حتی یبوست توصیه می شود.

نقشی ضمن توصیه ای به افراد لاغر تاکید کرد: افراد لاغر و کسانی که تمایل به افزایش وزن دارند، مصرف خاک‌شیر با شیر صبح ناشتا درمان لاغری و افزایش وزن را در پی خواهد داشت./ب

 

برچسب ها: خاکشیر ، گیاه ، دارویی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.