محمود الزهار يكي از اعضاي برجسته جنبش مقاومت اسلامي"حماس" بروز تنش در روابط اين جنبش وايران را رد كرد.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛"محمود الزهار يكي از اعضاي برجسته جنبش مقاومت اسلامي "حماس" در مصاحبه با خبرگزاري "آسيا" اظهار داشت:حماس در بدترين ومشكل ترين شرايط پا گرفت و در سرزمين هاي اشغالي زندگي مي كند ومناطق پيراموني آن تسليم پروژه آمريكايي هستند وبه رغم اين اين ها "محمد مرسي" رئيس جمهور مخلوع مصر وجماعت اخوان المسلمين در اين كشور سربلند نيستند.

وي در ادامه افزود:انتفاضه دوم گذشت وحماس همچنان وجود دارد وهنگاميكه اشغالگران در سال 2005 از غزه خارج شدند اين جنبش تنها بود وهيبچ كس پيرامونش نبود.همچنين در بين جنگ هاي سال 2006 تا 2008 با اسرائيل خود به تنهايي بود وهيچ فردي در كنارش نبود.

"الزهار" همچنين در پاسخ به سوالي در خصوص رابطه جنبش حماس با ايران وسوريه اظهار داشت:جنبش حماس همپيمانان خود را از دست نمي‌دهد.سوريه در شرايط كنوني وارد نبردي شده وبه آن مشغول است وهمچنين روابط خود را با ايران قطع نكرديم اما با اين وجود اخيرا به دلايلي به سردي گراييده است.

وي در بخش ديگري از مصاحبه خود تصريح كرد:در جمهوري اسلامي ايران تغييرات واقعي رخ داده است وپس از آمادگي براي انتخابات در اين كشور تاكنون رئيس جمهور جديد ماموريت خود را تحويل نگرفته است و در نتيجه در اين زمان هيچگونه پيشرفت وتنش در روابط با اين كشور به وجود نيامده است.

اين عضو برجسته جنبش حماس همچنين در پاسخ به سوالي در خصوص شكست طرح اسلامگرايان در منطقه پس از سقوط دولت اخوان المسلمين در مصر گفت:طرح اسلامگرايي شكست نخورده است بلكه بالعكس هم اكنون طرح اسلامگرايي ثابت كرده است كه تنها طرحي است كه حقوق بشر را تامين مي‌كند.

وي همچنين درخصوص از سرگيري مذاكرات سازش وبرگزاري انتخابات در فلسطين اظهار داشت:"ابومازن" تاكنون خواستار برگزاري انتخابات تقلبي از طريق پست الكترونيك بوده وتمامي مردم مي‌دانند كه انتخابات بوسيله پست الكترونيكي داراي منابع واشتباهات زيادي است.

"محمود الزهار" ادامه داد:"ابومازن" تمامي افكار عمومي فلسطين در داخل وخارج را نمايندگي نمي كند واگر خواستار مذاكره بودند مسئوليت اين پرونده با وي و جنبش فتح است وما به اين مذاكرات مشروعيت اعطا نمي كنيم.


انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار